Content marketing to jedna z najskuteczniejszych metod zdobywania klientów. Opiera się o tworzeniu wartościowych, inspirujących treści, które mają zachęcić odbiorców do zapoznania się z marką. Content marketing w B2B to jedna z najlepszych form marketingu, ponieważ tutaj proces decyzyjny jest dłuższy i klienci potrzebują więcej czasu na podjęcie decyzji.
Co to jest content marketing B2B? Dlaczego warto go wykorzystać?
Content marketing, to strategia polegająca na tworzeniu wartościowych dla odbiorcy treści. Mogą one przyjmować różne formy. Najczęściej wykorzystuje się artykuły poradnikowe. Natomiast doskonałym narzędziem marketingowym są także raporty branżowe oraz Case Studies, czy też recenzje.
Jednym z podstawowych kanałów w content marketingu B2B jest blog firmowy. Równolegle można prowadzić profile w Social Media, podcast, kanał na YouTube, czy też firmowy newsletter. Istotne jest, aby wszystkie sposoby dystrybucji treści były spójnym elementem strategii marketingowej.
Prowadzenie wielu profili ma jedną zaletę. Pozwala wykorzystać recykling treści, czyli dystrybucję tego samego materiału w wielu miejscach.
Przykładowo audio z filmu na YouTube można umieścić także na spotify, a stworzoną transkrypcję opublikować na blogu. Później można przygotować post lub serię postów na Social Media oraz wysłać maila do listy adresowej z informacją o nowych treściach.
Oczywiście taka organizacja wymaga czasu. Dlatego na początek zastanów się, gdzie są Twoi klienci, jakie treści oraz forma ich podania będą dla nich najbardziej atrakcyjne. Następnie wybierz 1-2 platformy i skup się na jakości i regularności dostarczanych materiałów.
Pamiętaj, że content marketing to strategia długoterminowa, dlatego liczy się tu wytrwałość.
Dlaczego warto wykorzystać marketing w B2B?
Content marketing pozwala dotrzeć do osób, które nie znają Twojej firmy. Nie są od razu bombardowane ofertą, co pozytywnie wpływa na ich doświadczenia.
Treści w B2B pełnią funkcję edukacyjną i budują relacje z klientami. Według raportu Gartner “Future of Sales 2025”, zanim kupujący skontaktuje się ze sprzedawcą, może mieć już 90% procesu zakupowego za sobą.
A 33% kupujących pragnie sprzedaży bez sprzedawców. Klienci przed decyzją zakupową sami robią research. Content marketing pozwala do nich dotrzeć, gdy są na etapie poszukiwań. Ułatwia to sprzedaż w przyszłości i umożliwia prowadzenie kampanii remarketingowych.
Content marketing B2B przykłady – jakie treści warto publikować?
Strategia content marketingowa powinna być spójna z wizerunkiem przedsiębiorstwa. Jeśli szukasz bezpiecznych rozwiązań, to doskonałym wyborem są treści poradnikowe oraz Case Studies – one sprawdzą się dobrze w niemal każdej branży.
W znalezieniu konkretnych tematów może pomóc:
- Analiza słów kluczowych – pomogą narzędzia takie jak planer słów kluczowych Google, Ubersuggest, Ahrefs.
- Burza mózgów w firmie – w znalezieniu tematów na treści z pewnością przyda się wsparcie handlowców, bo oni na co dzień mają kontakt z klientami.
- Analiza konkurencji – warto sprawdzić, czy konkurencja prowadzi np. blogi i zobaczyć, o czym na nich pisze.
Warto zauważyć, że często największą popularnością cieszą się materiały nietypowe. Przykładem jest film prezentujący precyzję maszyn budowlanych marki Cat. Firma nie skupiła się na surowej prezentacji danych technicznych, lecz pokazała, jak jej pojazdy grają w… jengę. Materiał prezentujemy poniżej:
Dlatego warto zastanowić się, jak możesz zaprezentować zalety swoich produktów w nietypowy sposób. Tego typu treści doskonale uzupełnią klasyczny content marketing B2B.
A jeśli szukasz innych strategii marketingowych w B2B, to zapisz się na nasz newsletter:
Zapisz się na newsletter dla firm B2B i odbierz Checklistę: 10 kroków do zwiększenia sprzedaży w B2B
Dziękujemy!
Przejdź na skrzynkę pocztową i odbierz checklistę.