Platforma B2B przykłady SAS24.pl

SAS24.pl

CASE STUDY

SAS24.pl

Klient:

  • Ponad 30-letnie doświadczenie w branży zaopatrzenia gastronomii i handlu.
  • Ugruntowana pozycja na rynku z oddziałami w Zielonej Górze, Gorzowie Wlkp. i Poznaniu.
  • Wśród klientów duże sieci handlowe jak Intermarche oraz tysiące małych przedsiębiorstw.
  • Największy dystrybutor wyposażenia gastronomii i handlu w zachodniej Polsce.
  • Ponad 25 tys. pozycji asortymentowych w ofercie.

Cel projektu

  • Wdrożenie platformy B2B wspierającej sprzedaż i automatyzującej generowanie jakościowych leadów dla tradycyjnych zespołów handlowych.
  • Pozyskiwanie nowych kontaktów handlowych na terenie całego kraju, w szczególności w województwach dotychczas niedostępnych dla regionalnych zespołów handlowych.
  • Generowanie bezpośredniej sprzedaży B2B oraz B2C na platformie e-commerce.
  • Wzrost wartości zamówień klientów przez automatyzacja powtarzalnych zamówień.
  • Wsparcie działań serwisu i sprzedaży usług związanych z legalizacją kas fiskalnych i wag sklepowych.

Wyzwania, z którymi się mierzyliśmy

Zautomatyzowane zarządzanie asortymentem

Szeroki i stale rozwijany asortyment wymaga zautomatyzowanych procesów, dlatego oferta na platformie B2B jest zarządzana zarówno przez operatorów platformy jak i zewnętrzne integratory, które odpowiadają za cykliczną aktualizację oferty produktowej. Oferta jest pobierana z katalogów producentów, automatycznie przeliczane są ceny hurtowe i detaliczne, a w przypadku cenników wyrażonych w walutach obcych system przelicza ceny na bazie aktualnych kursów NBP.

Indywidualne warunki handlowe dla biznesu

Przeniesienie komunikacji z dotychczasowymi klientami do platformy B2B to przede wszystkim stały dostęp do pełnej oferty handlowej, ale także potrzeba prezentacji wypracowanych – indywidualnie przez klienta warunków handlowych. Równie istotne jak indywidualne cenniki są dodatkowe modele rozliczeniowe oraz dostęp do historii zakupowej. Rozszerzone modele rozliczeniowe to m.in. integracja z operatorem leasingowym, możliwość uzyskania limitów kupieckich, a także przeprowadzania transakcji z wykorzystaniem szybkich płatności elektronicznych i kart kredytowych.

Indywidualne warunki handlowe to także możliwość otrzymania opiekuna klienta, negocjowania cen przy pojedynczych zakupach oraz dedykowanych warunków handlowych przy zapytaniach o kompletne zaopatrzenie lokali gastronomicznych. Stali klienci otrzymali też dostęp do biblioteki szkoleń i wideo dotyczących obsługi i serwisowania zakupionych na platformie urządzeń. 

Narzędzia wsparcia sprzedaży

Równolegle z oczekiwaniami strategicznymi założono realizację celów pobocznych związanych z dostarczeniem szerszej grupie odbiorców funkcjonalności i możliwości dostępnych dotychczas wyłącznie w tradycyjnych punktach handlowych. Udostępnianie kompleksowych realizacji (w pełni zarządzane narzędzie do udostępniania klientom wykonanych projektów z możliwością mapowania wykorzystanych w realizacjach produktów). inteligentna wyszukiwarka produktów z możliwościami aliasowania słownikowego (wykorzystywane w przypadku wyszukiwania produktów po parametrach technicznych, np. zakres dokładności ważenia wyrażony w różnych jednostkach miary) oraz dynamicznymi podpowiedziami w zakresie produktów i kategorii produktowych. Szeroka baza produktowa wymagała także rozbudowanych możliwości filtrowania otrzymywanych wyników wyszukiwania. Nieograniczone możliwości personalizowania strony głównej z poziomu administracyjnego w tym zarządzanie boxami reklamowymi, produktami polecanymi, promocjami i rabatami oraz ofertą typu outlet. 

Realizacja

zobacz online

laptop laptop laptop laptop

1

2

3

4

+50%

Wzrost ruchu m/m

< 1.5s

Czas ładowania

+140%

Wzrost przychodów r/r

Wykorzystane technologie

logo
logo
logo
logo

Zobacz następny case study

Blu.com.pl

SAS24.pl

Oggi.pl