Sas24.pl

CASE STUDY

SAS24.PL

Wdrożenie platformy e-commerce w tradycyjnej firmie handlowej

Klient

Firma SAS sp. z.o.o. sp.k. jest kontynuatorem działalności realizowanej pod marką SAS założoną w 1990 roku z główną siedzibą w Zielonej Górze oraz filiami w Poznaniu oraz Gorzowie Wielkopolskim.
Przedsiębiorstwo posiada szeroką ofertę asortymentową (ponad 50 tys. produktów 70 różnych producentów z branży sprzętu gastronomicznego, biurowego i handlowego), wieloletnie doświadczenie oraz kilkudziesięcioosobowy zespół składający się z wykwalifikowanych serwisantów i handlowców pracujących w terenie.
Po ponad 25 latach sukcesywnego wzrostu na rynku regionalnym spółka podjęła decyzję o rozszerzeniu swojej działalności o nowoczesną platformę e-commerce B2B i B2C z uwagi na coraz większe trudności w utrzymaniu wysokiej dynamiki wzrostu sprzedaży tradycyjnymi kanałami dystrybucji.

Cel projektu

Przed agencją SOHOshop, która stała się Partnerem w reorientacji strategii firmy SAS postawiono szereg wyzwań w obszarze wsparcia zespołów handlowych i generowania sprzedaży w kanale online.
Równolegle z oczekiwaniami strategicznymi założono realizację celów pobocznych związanych z dostarczeniem szerszej grupie odbiorców funkcjonalności i możliwości dostępnych dotychczas wyłącznie w tradycyjnych punktach handlowych.
Ponadto system wyposażono w szereg typowych funkcjonalności niezbędnych do generowania sprzedaży i pozyskiwania leadów w kanale online.

Wyzwania, z którymi się mierzyliśmy

Miejsce globalnej promocji

Pierwszym wyzwaniem, przed którym stanęli pomysłodawcy platformy było stworzenie narzędzia, które nie tylko pozwoli realizować sprzedaż online, ale będzie również miejscem promocji lokalnych marek i ich produktów. W związku z tym założono szereg funkcjonalności, które będą wspierać lokalnego wytwórcę w globalnej promocji, a platformę Lokalneo wyróżniać na tle rozwiązań działających na rynku.

Nowy sposób zakupów grupowych

Ogromnym wyzwaniem logistycznym i technologicznym było opracowanie i wdrożenie systemu do obsługi zamówień grupowych. Przetestowany wielokrotnie w realiach offline proces realizacji i dostarczenia zakupów grupowych należało przełożyć w świat online. Funkcjonalność grup zakupowych na platformie musiała spełnić wysokie oczekiwania wszystkich stron projektu.

Administracja, logistyka i raportowanie

Jak każdy system marketplace również platforma produktu lokalnego wymagała rozbudowanej strony administracyjnej dla operatora i wytwórcy. System został zbudowany w taki sposób, aby dostarczać nie tylko dane dotyczące bieżącej obsługi zamówień, ale także:

  • w czytelny sposób prowadzić rozliczenia pomiędzy operatorem, a wytwórcą,
  • umożliwić stosowanie indywidualnych warunków sprzedaży i prowizji dla poszczególnych wytwórców,
  • umożliwić generowanie okresowych raportów ze sprzedaży dla wytwórców,
  • umożliwić generowanie szczegółów zamówień grupowych dla liderów grup zakupowych oraz wytwórców,
  • umożliwić generowanie raportów potencjału sprzedaży dla administratora platformy, który zamierza rozwijać poszczególne kategorie produktowe zgodnie z aktualnym i przyszłym zapotrzebowaniem rynku.

W celu maksymalnego wykorzystania potencjału platformy została stworzona mapa lokalności z możliwością sprawnego i skutecznego wyszukania miejscowych produktów i usług w najbliższym regionie, w miejscu zamieszkania czy w okolicy planowanego miejsca pobytu. Platforma ma pomóc kupującym zarówno w codziennych zakupach produktów lokalnych, jak również w planowaniu swoich podróży i odkrywaniu miejscowych atrakcji.

Realizacja

zobacz online

laptop tablet mobile sas24

1

2

3

4

5

+135% r/r

przychody

+528% r/r

ilość transakcji

+221% r/r

ruch organiczny

Wykorzystane technologie

html 5
diamond
linux
git

Zobacz następny case study

Lokalneo

Sas24.pl

Mamaville