Dotychczas handel internetowy w Polsce rozwijał się dynamicznie (10-20% wzrost […]
Platforma e-commerce ma wspierać model sprzedaży omnichannel w tym zapewnić […]
Rynek e-commerce jest wymagający. Z każdym dniem jest to rynek bardziej konkurencyjny, w którym nie ma już miejsca na przypadek. E-handel rozumiany jako elektroniczny kanał dystrybucji powinien być wpisany w strategie nowoczesnej organizacji. Nowa gospodarka, rozwijająca się dynamicznie od ponad 20 lat jest dziś ważną częścią ekosystemu przedsiębiorstw, a nierzadko stanowi ich fundament. W Akademii e-Commerce opierając się na przykładach i doświadczeniu praktyków e-handlu przekazujemy kluczowe z punktu widzenia biznesu informacje, które pozwolą zaistnieć na rynku e-commerce unikając błędów i stale zwiększając sprzedaż.
Dla istniejących firm, działających z sukcesem w kanale tradycyjnym wejście na rynek e-commerce jest naturalnym sposobem na rozwój biznesu. Dobrze zaprojektowana strategia wejścia w e-commerce pozwala docierać z ofertą bezpośrednio do klienta końcowego. Pominięcie pośredników i osiągnięcie efektu skali przekłada się na wzrost zysków firm wykorzystujących elektroniczne kanały sprzedaży. Uniezależnienie się od rynków lokalnych oraz zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki całodobowej prezentacji oferty jest kolejnym istotnym atutem e-handlu. Obniżenie kosztów związanych z utrzymaniem tradycyjnych placówek handlowych i pełna automatyzacja sprzedaży powoduje, że biznes prowadzony na własnej platformie e-commerce jest efektywny kosztowo. Zaawansowane integracje z zewnętrznymi kanałami sprzedaży typu marketplace (np. ebay, amazon) ułatwiają firmom ekspansję na rynki zagraniczne.
Uzyskanie odpowiedzi na powyższe pozwala ustalić silne strony planowanego przedsięwzięcia, rozpisać cele strategiczne i szanse ich realizacji, a także odnaleźć potencjalnie słabe strony i zagrożenia.
Jakie są najczęstsze zagrożenia dla biznesów tradycyjnych planujących rozszerzenie sprzedaży o elektroniczne kanały dystrybucji?
Być może istnieją branże, w których zagrożenia są inne jednak większość wymienionych wyżej można skutecznie wyeliminować. W SOHOshop.pl współtworzyliśmy strategie wejścia na rynek online dla firm, w których plan działania wpisane było założenie spółki celowej do sprzedaży internetowej czy też stworzenie nowej marki w celu zabezpieczenia aktualnego kanału dystrybucji. Wspieraliśmy technologicznie i marketingowo odpowiednie zabezpieczenia prawne, np. wiązanie sprzedaży produktu z usługą za symboliczną złotówkę w przypadku towarów trudnych w transporcie lub niemożliwych do zwrotu aby problem zwrotów skutecznie minimalizować. Jeśli widzisz inne zagrożenia związane z wejściem na rynek online w Twoim biznesie napisz do nas i opowiedz nam o tym być może wspólnie znajdziemy rozwiązanie.
Wyślij do nas e-mail
Wyślij do nas e-mail i wybierz preferowany sposób kontaktu