Oggi.pl - Platformy B2B - System SOHO B2B

Oggi.pl

CASE STUDY

Oggi.pl

Klient:

  • Oggi.pl to marka producenta mebli Intermeble działająca na rynku od 1921 roku.
  • Firma posiada 100-letnią tradycję w produkcji mebli, dzięki inwestycją w najnowsze technologie i polityce zrównoważonego rozwoju.
  • Eksportuje swoje produkty do ponad 40-krajów na całym świecie.
  • Spółka specjalizuje się w produkcji mebli własnych oraz realizacji wzorów mebli na zlecenie znanych marek.

Cel projektu

  • Rosnący rynek e-commerce postawił przed producentem mebli wyzwanie uruchomienia nowego kanału sprzedaży. Podjęto decyzję o powołaniu nowej marki, zaprojektowaniu i wdrożeniu nowoczesnej platformy e-commerce umożliwiającej sprzedaż B2B i B2C.
  • Główny nacisk położono na prezentację produktu. Zaprojektowane szereg akcji alternatywnych w tym możliwość zamówienia telefonicznego i zapytania o listę produktów planowanych do zakupu.
  • Skomplikowana logistyka wysyłki mebli na całą Europę wymagała systemu planowania i prezentowania klientowi czasu dostawy zamówienia zależnego m.in. od dostępności, dni wolnych od pracy i godziny przyjęcia zamówienia na magazyn.
  • Wysoka średnia wartość zamówienia w tej branży wymagała też zintegrowania istotnych dla klienta detalicznego sposobów płatności w tym płatności odroczone i systemy ratalne.

Wyzwania, z którymi się mierzyliśmy

Złożona logistyka i długie terminy realizacji

Branża meblowa od lat słynie z długich terminów realizacji zamówień. Standardowe sklepy detaliczne przyjmują zamówienia na meble z terminem realizacji na 1-3 miesiące. W przypadku producenta skrócony łańcuch dystrybucji i stała produkcja pozwala przyspieszyć czas realizacji zamówień do kilku dni. Znaczna część asortymentu jest produkowana w nadwyżce i magazynowana, dlatego sklep detaliczny producenta wyróżnia się krótkim czasem realizacji zamówień. W związku z tym zbudowaliśmy konfigurowalny system planowania dostaw, który prezentuje klientowi szacowany czas dostawy zamówienia. Planer dostaw może być sparametryzowany pod kątem produktów, kategorii produktowych i marek w ofercie sklepu. Prezentowany czas dostawy zamówienia zależy też od aktualnej dostępności towaru w magazynie, czasu potrzebnego na wyprodukowanie towarów niedostępnych oraz godziny i dnia przyjęcia zamówienia.

Nowoczesny prezentacja produktów

Główny nacisk położono na prezentację produktu. Zaprojektowane szereg akcji alternatywnych w tym możliwość zamówienia telefonicznego i zapytania o listę produktów planowanych do zakupu.

Główny nacisk położono na prezentację produktu. Zaprojektowane szereg akcji alternatywnych w tym możliwość zamówienia telefonicznego i zapytania o listę produktów planowanych do zakupu.

Zintegrowane systemy płatnicze

Wysoka średnia wartość zamówienia w tej branży wymagała też zintegrowania istotnych dla klienta detalicznego sposobów płatności w tym płatności odroczone i systemy ratalne. Zintegrowano też usługę imoje banku ING, która pozwala realizować płatności odroczone w modelu „Kup teraz, zapłać w ciągu 30 dni” oraz płatności ratalne.

Realizacja

zobacz online

laptop laptop laptop laptop

1

2

3

4

+100 zamówień

W pierwszym miesiącu

+20%

Konwersja z utworzonych koszyków

<7 tygodni

Czas wdrożenia

Wykorzystane technologie

logo
logo
logo
logo

Zobacz następny case study

SAS24.pl

Oggi.pl

Garment