Mamaville S.C. to największy w Polsce organizator targów dla mamy i dziecka. Spółka rozpoczęła organizację targów w Warszawie, by w kolejnych edycjach rozszerzyć wydarzenie o inne miasta. Duże zainteresowanie imprezą zrzeszające kilka tysięcy zarejestrowanych odwiedzających i kilkuset wystawców skłoniło firmę do znalezienia innowacyjnych rozwiązań, które dałyby możliwość częstszej i łatwiejszej interakcji pomiędzy zwiedzającymi a wystawcami.
Mamaville odnosiło dotychczas satysfakcjonujące wyniki, organizując przeszło 10 edycji targów w Warszawie i we Wrocławiu, łączących zaprzyjaźnione grono wystawców i wielu zadowolonych klientów. Jednak chęć dalszego rozwoju pozwoliła na postawienie kolejnego dużego kroku, stworzenie platformy sprzedażowej, która nie będzie ograniczała się tylko do Warszawy czy Wrocławia, ale aby każdy, niezależnie od miejsca i czasu, mógł z powodzeniem robić zakupy u sprawdzonych projektantów i dostawców. W tej sytuacji firma zdecydowała się na współpracę z SOHOshop.pl i postawiła przed nimi interesujące wyzwania.
Największym wyzwaniem na etapie projektowania doświadczeń użytkownika, było dostosowanie produktu do obu grup docelowych – sprzedawców oraz klientów. W celu poznania obu grup, zostały przygotowane ankiety oraz przeprowadzone zostały wywiady z użytkownikami. Dzięki zdobytym informacjom można było przystąpić do pierwszych szkiców projektu, tworząc makiety, a ostatecznie prototyp, który posłużył do dalszych testów z użytkownikami. Badania umożliwiły wyłapanie błędów i naniesienie poprawek. Dzięki tym działaniom firma uniknęła poprawek na etapie wdrożeniowym, które wiązałby się z dużo większymi kosztami. Iteracyjny model pracy (agile) nad projektem pomógł w osiągnięciu satysfakcjonujących wyników jakimi były, intuicyjność w poruszaniu się po platformie, łatwość obsługi, łatwa dostępność z urządzeń mobilnych oraz wygoda i ergonomiczność.
Z wcześniej przeprowadzonych badań wiadomo było jakie potrzeby posiada sprzedawca. Ułatwiło to stworzenie dobrze zoptymalizowanego zaplecza administratora. Dobrze zaprojektowana architektura informacji ułatwiła sprzedawcom poruszanie się po własnym zapleczu. Panel jest na tyle intuicyjny, że użytkownik wracający do swojego zaplecza nie musi uczyć się jego obsługi na nowo. Wdrożone funkcjonalności (naliczanie opłat i prowizji, statystyki, akceptacja i moderacja sprzedawców i oferowanych produktów, wgląd w zamówienia i ich realizację, wgląd w komunikację z klientem w celu weryfikowania standardów jakości utrzymywanej na platformie) pozwalają producentowi zarządzać oferowanymi produktami oraz w efektywny sposób promować własną markę.
Aby platforma typu marketplace mogła funkcjonować w możliwie automatyczny sposób i zgodnie z literą prawa musieliśmy wdrożyć wielostronne rozwiązania logistyczne (m.in. zamawianie kuriera z poziomu sprzedawcy, rozliczanie wysyłek kurierskich przez operatora, przyjmowanie i obsługa zwrotów). Kwestie księgowo prawne to m.in. przepływ przychodów na platformie, metody wypłacania prowizji dla sprzedawców, automatyczne raportowanie i fakturowanie sprzedaży poszczególnych marek.
zobacz online
2
3
4
5
Wzrost sprzedaży
Większy przychód
ruch organiczny
Wyślij do nas e-mail i wybierz preferowany sposób kontaktu