Feeby.pl

CASE STUDY

FEEBY.PL

Kompleksowe wdrożenie platformy marketplace

Klient:

Caro sp. z o.o. sp. komandytowa to Polski producent dekoracji wnętrz z 25 letnim doświadczeniem. Produkty firmy dystrybuowane były dotychczas w największych sieciach marketów typu dom i ogród w Polsce i w Europie. W związku z twardymi warunkami dyktowanymi przez duże sieci handlowe firma stanęła przed wyzwaniem uniezależnienia się od dotychczasowych kanałów dystrybucji.

Cel projektu

Przed rozpoczęciem współpracy z SOHOshop.pl firma postanowiła spróbować rozwiązać problem we własnym zakresie rozszerzając sprzedaż detaliczną o kanał online. W tym celu zatrudniono managera e-commerce, wybrano jedno z najpopularniejszych rozwiązań SaaS, a działania marketingowe oddelegowano do kilku znanych firm zewnętrznych. Po 12-miesiącach działania w takim modelu poziom przychodów był niemal równy ponoszonym kosztom w tym kanale sprzedaży. W tej sytuacji firma zdecydowała się na współpracę z SOHOshop.pl i postawiła przed nami następujace wyzwania:

Wyzwania, z którymi się mierzyliśmy

Uzyskanie synergii z działań marketingowych w różnych kanałach

Przejęcie większości działań i realizowanie ich in-house, pozwoliło zoptymalizować koszty i zwiększyć efektywność prowadzonych działań. Po roku współpracy tylko 1-kanał marketingowy obsługiwany jest przez zewnętrzną firmę. Pozostałe to współpraca SOHOshop z zespołem budowanym w firmie klienta. Dzięki temu przychody wzrosły 5-krotnie przy utrzymaniu wydatków na tym samym poziomie, a w niektórych miesiącach nawet przy zmniejszeniu kosztów.

Ograniczenia technologiczne SaaS.

Wiele ograniczeń, które uniemożliwiały dalszy rozwój generowała sama platforma sprzedaży, dlatego kolejnym wyzwaniem była płynna migracja kanałów marketingowych na nową rozwojową platformę e-commerce. System został zbudowany na oprogramowaniu PrestaShop z licznymi autorskimi rozwiązaniami SOHO, w tym z pełną integracją z bankiem zdjęć fotolia, dwustronną integracją platform: allegro, ebay oraz ogólnym poprawieniem doznań użytkownika UX/design, co w krótkim czasie przyczyniło się do wzrostu kluczowych wskaźników, w tym współczynnika konwersji oraz współczynnika średniej wartości zamówienia.

Automatyzacja najważniejszych procesów.

W związku z dynamicznym rozwojem sprzedaży detalicznej we własnym sklepie jak i w kanałach typu marketplace w Polsce i w Europie firma potrzebowała rozwiązań technologicznych, które w dużym stopniu zautomatyzują pracę działów sprzedaży, księgowości i produkcji. W tym celu, przy wykorzystaniu zewnętrznych rozwiązań, wypracowaliśmy procesy, które są przygotowane na dalsze wzrosty sprzedaży w najbliższych latach.

Realizacja

zobacz online

laptop

1

2

3

4

5

5

miesięcy wdrożenia

7

uczestników projektu

25000+

transakcji w pierwszym roku sprzedaży

Wykorzystane technologie

logo
logo
logo
logo

Zobacz następny case study

Biuronimo.pl

Feeby.pl

Lokalneo