Exmot - Platformy B2B - System SOHO B2B

Exmot

CASE STUDY

Exmot

Klient:

  • EXMOT Sulewski Sp. z o.o. to polski producent filtrów i wkładów filtracyjnych w branży automotive. Działa nieprzerwanie od 1991r.
  • Firma należy do Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych (SDCM), reprezentując interesy zarówno na poziomie krajowym jak i międzynarodowym.
  • Exmot to silnie ugruntowana pozycja na rynku, wysoka jakość, nowoczesne technologie.
  • Eksportuje swoje produkty w krajach Unii Europejskiej, Europy Wschodniej i Azji.

Cel projektu

  • Narzędzia pracy handlowców i klientów. Katalog filtrów obejmuje wiele branż w tym m.in. motoryzację, rolnictwo, budownictwo i maszyny przemysłowe, dlatego oprogramowanie miało być nie tylko platformą zakupową, ale też narzędziem wspierającym wybory klientów i handlowców.
  • Intuicja i użyteczność. Biorąc pod uwagę wprowadzenie standardowego procesu zakupowego, należało pogodzić użyteczność poruszania się po ofercie z szybkością działania. Klienci mają możliwość sprawnego szukania produktów m.in. po zastosowaniach, gdzie tylko w branży motoryzacyjnej istnieje około 30 000 pozycji.
  • Wielojęzyczność i wielowalutowość. Firma handluje z firmami w całej Unii Europejskiej, Europie Wschodniej i Azji, dlatego uruchomienie sklepu w wielu wersjach językowych i gotowość na uruchomienie kolejnych języków i walut było kluczowe.

Wyzwania, z którymi się mierzyliśmy

Integracja z systemem ERP Streamsoft Prestiż.

Integracja platformy SOHO B2B z systemem ERP Streamsoft Prestiż to sposób na automatyzację kluczowych procesów i standaryzację obiegu dokumentów. Firma pracująca od kilkunastu lat na rozwiązaniu ERP zwykle stara się odwzorować działanie dotychczasowego oprogramowania w nowoczesnym środowisku online. Uwzględniając realne potrzeby i właściwy przepływ danych pomiędzy platformą B2B, a oprogramowaniem ERP skutecznie pogodziliśmy możliwości integracji i oczekiwaną użyteczność platformy z oczekiwaniami klienta.

Szybka wyszukiwarka zamienników dla 100 tys. pozycji z różnych branż.

Tylko w branży motoryzacyjnej, dla której firma Exmot produkuje zamienniki filtrów paliwa, oleju i powietrza znajduje się ponad 30 000 modeli samochodów różnych marek. Wszystkie obsługiwane przez firmę branże to blisko 100 tysięcy różnych modeli wśród, których klienci szukają odpowiednich zamienników. Z myślą o Klientach B2B, którzy wykorzystują platformę jako narzędzie codziennej pracy wyszukiwanie i filtrowanie modeli i dopasowanych do nich zamienników musi działać błyskawicznie pomimo ogromnej bazy danych.

Narzędzia wsparcia handlowca i opiekuna klienta.

Udostępnienie pracownikom obsługi sklepu bazy kompatybilnych zamienników i modeli maszyn/pojazdów w celu sprawnego odpowiadania na zapytania klientów to jedno z narzędzi zrealizowanych dodatkowo w ramach wdrożenia platformy B2B. Każdy pracownik pełniący rolę opiekuna na platformie widzi dodatkowe tabele w widoku karty produktów, dzięki którym w prosty sposób może sortować i filtrować listy kompatybilnych zamienników tak, aby sprawnie odpowiadać na złożone zapytania klientów bez potrzeby przeglądania wielu różnych katalogów.

Realizacja

zobacz online

laptop laptop laptop laptop

1

2

3

4

>1000 filtrów

w ofercie producenta

+100 tys.

zamienników dla różnych branż

+30 lat

nieustannego rozwoju

Wykorzystane technologie

logo
logo
logo
logo

Zobacz następny case study

Garment

Exmot

Insell