Content marketing to jedna z najskuteczniejszych metod zdobywania klientów. Opiera […]
Platforma e-commerce ma wspierać model sprzedaży omnichannel w tym zapewnić […]
Poniżej widzisz przykład newslettera, który co piątek otrzymują nasi subskrybenci, jeśli również chcesz otrzymywać co tydzień wiadomość z wartościowymi poradami, to zapisz się na nasz newsletter:
Przyszłością marketingu jest Video? W tym newsletterze dowiesz się jak wykorzystać video w marketingu B2B. Pokażemy także, jak platforma B2B wspiera pracę handlowców. Natomiast w sekcji Tips & Trick poznasz wskaźniki Core Web Vitals – dowiesz się, jak wpływają na SEO i dlaczego warto je optymalizować na witrynie firmy.
W dzisiejszym wydaniu newslettera:
🎥Video marketing w firmie B2B – jak wykorzystać potęgę video?
💸Jak platforma B2B uzupełnia pracę tradycyjnych handlowców?
🚀Tips&Tricks: Wskaźniki Core Web Vitals – jak wpływają na SEO? Jak je poprawić?
Od lat obserwujemy rosnącą popularność treści video. Odbiorcy chętniej wybierają filmy niż tekst. Jeśli masz wątpliwości, to zapoznaj się ze statystykami z bloga axongarside. Poniżej przedstawiam tylko kilka najciekawszych:
Dlatego strategie content marketingowe warto rozbudować o treści video.
Przede wszystkim treści powinny być spójne z archetypem marki i strategią content marketingową. Mogą dotyczyć różnych obszarów. Wyróżniamy materiały prezentujące m.in.:
Jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tworzyć bardziej wyraziste materiały. Świetnym przykładem jest kanał HRejterzy. Jednocześnie tworząc tego typu treści bądź gotów na to, że będą one wywoływać silne emocje. Jedni je pokochają, a inni znienawidzą.
TikTok to dość młoda platforma, która szybko zdobyła wielu fanów. Krótki i pionowy format jest dziś dostępny także na Facebooku, Instagramie i YouTubie i jest chętnie wybierany przez odbiorców. Dlatego zastanów się jak wykorzystać ten format w swojej firmie – to doskonały sposób na dotarcie do nowych klientów.
Jeśli zamierzasz wykorzystać materiały video w marketingu, to zastanów się jakie cele chcesz osiągnąć za ich pomocą. Chcesz budować wiarygodność firmy? A może pozyskiwać leady marketingowe?
Określając jasne cele, możesz odpowiednio dobrać tematykę i format treści. Pamiętaj, że w B2B ilość wyświetleń jest drugorzędna. Najważniejsze, by materiały video pomagały realizować biznesowe cele.
Ponadto przygotuj się do nagrywania. Większość pracy nad filmem ma miejsce przed uruchomieniem kamery. Zastanów się, jaki jest cel danego materiału, o czym chcesz opowiedzieć i przygotuj skrypt. A jeśli materiał jest dynamiczny, np. oprowadza po firmie, to przygotuj scenariusz.
Coraz więcej klientów w B2B chce samodzielnie składać zamówienia na platformie B2B. Czy to oznacza, że nadchodzi zmierzch tradycyjnych handlowców?
Nie. Wręcz przeciwnie. Odpowiednio zaprojektowana platforma B2B dostarcza wartościowych danych, które podnoszą skuteczność pracy handlowców. Może ona informować m.in. o tym, którzy klienci:
A to pozwala handlowcom podjąć odpowiednie działania, dopasowane do potrzeb danego klienta. Mając takie informacje, przestają dzwonić do wszystkich kontrahentów z tym samym zapytaniem. Skupiają się na kontakcie z najbardziej obiecującymi leadami i mają propozycję dopasowaną do ich aktualnych potrzeb.
Dodatkowo platforma B2B daje wgląd w całą historię klienta. Wszystkie transakcje, reklamacje, zwroty, czy też zapytania są w jednym miejscu.
Dlatego platforma handlowa B2B ułatwia pracę handlowców na wielu płaszczyznach. Dzięki niej przestają wykonywać monotonne i powtarzalne rozmowy, a zaczynają kontaktować się z najbardziej obiecującymi leadami. To nie tylko zwiększa efektywność handlowców, ale także poprawia relacje z klientami – przestają być zirytowani powtarzającymi się telefonami, a zaczynają cieszyć się ze wsparcia dopasowanego do ich potrzeb.
A jeśli szukasz rozwiązań, które wspierają pracę handlowców na wielu płaszczyznach, to zapisz się na nasz newsletter:
Wskaźniki Web Vitals od google to zbiór metryk, które pozwalają ocenić witrynę. Wyróżniamy 3 kluczowe wskaźniki:
Parametry Core Web Vitals witryny firmowej sprawdzisz za pomocą Google PageSpeed Insights, Lighthouse oraz Google Search Console.
Od dawna wiadomo, że Google w pozycjonowaniu stron bierze pod uwagę także doświadczenia użytkowników na stronie. Natomiast Core Web Vitals od maja 2021 roku są czynnikiem rankingowym, czyli wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce.
Korzystając z Google PageSpped Insight otrzymasz szereg wskazówek, które należy wprowadzić, żeby poprawić wydajność witryny. Natomiast prace najczęściej skupiają się wokół kilku działań:
Oczywiście zakres prac należy zaplanować po analizie witryny. Sposób wdrożenia zmian musi być dostosowany oprogramowania, na którym działa witryna firmowa.
Jeśli chcesz zoptymalizować platformę B2B, to skontaktuj się z nami. Mamy 15 lat doświadczenia i wiemy, jak przygotować stronę zgodną z wytycznymi Google i dopasowaną do potrzeb Twoich klientów.
Zapisz się na nasz newsletter i poznaj więcej wskazówek, które przyśpieszą rozwój firmy B2B, a jeśli chcesz umówić konsultację z naszym ekspertem – kliknij poniżej:
Wyślij do nas e-mail
Wyślij do nas e-mail i wybierz preferowany sposób kontaktu