Jak platforma B2B uzupełnia pracę tradycyjnych handlowców?

Poniżej widzisz przykład newslettera, który co piątek otrzymują nasi subskrybenci, jeśli również chcesz otrzymywać co tydzień wiadomość z wartościowymi poradami, to zapisz się na nasz newsletter:

.

Przyszłością marketingu jest Video? W tym newsletterze dowiesz się jak wykorzystać video w marketingu B2B. Pokażemy także, jak platforma B2B wspiera pracę handlowców. Natomiast w sekcji Tips & Trick poznasz wskaźniki Core Web Vitals – dowiesz się, jak wpływają na SEO i dlaczego warto je optymalizować na witrynie firmy.

W dzisiejszym wydaniu newslettera:

 🎥Video marketing w firmie B2B – jak wykorzystać potęgę video?

 💸Jak platforma B2B uzupełnia pracę tradycyjnych handlowców?

🚀Tips&Tricks: Wskaźniki Core Web Vitals – jak wpływają na SEO? Jak je poprawić?

Video marketing w firmie B2B – jak wykorzystać potęgę video?

Od lat obserwujemy rosnącą popularność treści video. Odbiorcy chętniej wybierają filmy niż tekst. Jeśli masz wątpliwości, to zapoznaj się ze statystykami z bloga axongarside. Poniżej przedstawiam tylko kilka najciekawszych:

  • 81% firm używa wideo jako narzędzia marketingowego.
  • Wideo pozostaje numerem 1 wśród najchętniej konsumowanych typów treści (drugi rok z rzędu).
  • 84% marketerów twierdzi, że wideo jest skuteczne w generowaniu leadów.
  • 59% menedżerów woli obejrzeć wideo niż przeczytać tekst.
  • W biznesie aż 87% materiałów wideo oglądane jest na komputerach stacjonarnych.
  • 90% konsumentów twierdzi, że film pomoże im w podjęciu decyzji zakupowej.

Dlatego strategie content marketingowe warto rozbudować o treści video.

Jakie treści tworzyć w B2B?

Przede wszystkim treści powinny być spójne z archetypem marki i strategią content marketingową. Mogą dotyczyć różnych obszarów. Wyróżniamy materiały prezentujące m.in.:

  • produkty,
  • case study,
  • opinie klientów, referencje,
  • funkcjonowanie firmy zza kulis,
  • edukacyjne, instruktażowe.

Jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, żeby tworzyć bardziej wyraziste materiały. Świetnym przykładem jest kanał HRejterzy. Jednocześnie tworząc tego typu treści bądź gotów na to, że będą one wywoływać silne emocje. Jedni je pokochają, a inni znienawidzą.

Pamiętaj o TikToku

TikTok to dość młoda platforma, która szybko zdobyła wielu fanów. Krótki i pionowy format jest dziś dostępny także na Facebooku, Instagramie i YouTubie i jest chętnie wybierany przez odbiorców. Dlatego zastanów się jak wykorzystać ten format w swojej firmie – to doskonały sposób na dotarcie do nowych klientów.

Jak wykorzystać video marketing w B2B?

Jeśli zamierzasz wykorzystać materiały video w marketingu, to zastanów się jakie cele chcesz osiągnąć za ich pomocą. Chcesz budować wiarygodność firmy? A może pozyskiwać leady marketingowe?

Określając jasne cele, możesz odpowiednio dobrać tematykę i format treści. Pamiętaj, że w B2B ilość wyświetleń jest drugorzędna. Najważniejsze, by materiały video pomagały realizować biznesowe cele.

Ponadto przygotuj się do nagrywania. Większość pracy nad filmem ma miejsce przed uruchomieniem kamery. Zastanów się, jaki jest cel danego materiału, o czym chcesz opowiedzieć i przygotuj skrypt. A jeśli materiał jest dynamiczny, np. oprowadza po firmie, to przygotuj scenariusz.

Więcej wskazówek dotyczących marketingu znajdziesz w naszym newsletterze:

.

Jak platforma B2B uzupełnia pracę tradycyjnych handlowców?

Coraz więcej klientów w B2B chce samodzielnie składać zamówienia na platformie B2B. Czy to oznacza, że nadchodzi zmierzch tradycyjnych handlowców?

Nie. Wręcz przeciwnie. Odpowiednio zaprojektowana platforma B2B dostarcza wartościowych danych, które podnoszą skuteczność pracy handlowców. Może ona informować m.in. o tym, którzy klienci:

  • Złożyli zamówienia w ostatnich dniach.
  • Stworzyli koszyki zakupowe, ale nie sfinalizowali transakcji.
  • Dodali produkty do list ulubionych.
  • Odwiedzali platformę B2B, a także jakie kategorie i produkty przeglądali.
  • Założyli nowe konta.
  • Od dłuższego czasu nie składali zamówień.

A to pozwala handlowcom podjąć odpowiednie działania, dopasowane do potrzeb danego klienta. Mając takie informacje, przestają dzwonić do wszystkich kontrahentów z tym samym zapytaniem. Skupiają się na kontakcie z najbardziej obiecującymi leadami i mają propozycję dopasowaną do ich aktualnych potrzeb.

Dodatkowo platforma B2B daje wgląd w całą historię klienta. Wszystkie transakcje, reklamacje, zwroty, czy też zapytania są w jednym miejscu.

Dlatego platforma handlowa B2B ułatwia pracę handlowców na wielu płaszczyznach. Dzięki niej przestają wykonywać monotonne i powtarzalne rozmowy, a zaczynają kontaktować się z najbardziej obiecującymi leadami. To nie tylko zwiększa efektywność handlowców, ale także poprawia relacje z klientami – przestają być zirytowani powtarzającymi się telefonami, a zaczynają cieszyć się ze wsparcia dopasowanego do ich potrzeb.

A jeśli szukasz rozwiązań, które wspierają pracę handlowców na wielu płaszczyznach, to zapisz się na nasz newsletter:

.

Tips&Tricks Wskaźniki Core Web Vitals – jak wpływają na SEO? Jak je poprawić?

Wskaźniki Web Vitals od google to zbiór metryk, które pozwalają ocenić witrynę. Wyróżniamy 3 kluczowe wskaźniki:

  • Średni czas oczekiwania na pierwszy bajt (ang. First Input Delay, FID) – określa, jak długo użytkownik musi czekać, zanim strona zacznie reagować na jego interakcje np. kliknięcie linku.
  • Średni czas potrzebny na załadowanie pierwszych widocznych elementów (ang. Largest Contentful Paint, LCP) – określa, jak długo użytkownik musi czekać, zanim na ekranie pojawi się główna zawartość strony.
  • Procentowy udział oczekiwania na stabilne pozycje (ang. Cumulative Layout Shift, CLS) – określa, jak często elementy na stronie przesuwają się w trakcie wczytywania, co może prowadzić do nieoczekiwanych interakcji użytkownika.

Parametry Core Web Vitals witryny firmowej sprawdzisz za pomocą Google PageSpeed Insights, Lighthouse oraz Google Search Console.

Jak wytyczne Core Web Vitals wpływają na SEO?

Od dawna wiadomo, że Google w pozycjonowaniu stron bierze pod uwagę także doświadczenia użytkowników na stronie. Natomiast Core Web Vitals od maja 2021 roku są czynnikiem rankingowym, czyli wpływają na pozycję strony w wyszukiwarce.

Jak poprawić wskaźniki Core Web Vitals?

Korzystając z Google PageSpped Insight otrzymasz szereg wskazówek, które należy wprowadzić, żeby poprawić wydajność witryny. Natomiast prace najczęściej skupiają się wokół kilku działań:

  • Usunięcie zbędnych elementów, które spowalniają działanie witryny.
  • Optymalizacja kodu – wyłączenie niepotrzebnych skryptów, późniejsze ładowanie skryptów z innych stron.
  • Optymalizacja zdjęć – wybór odpowiednich formatów i dobór optymalnych rozmiarów grafik.
  • Lazyload – mechanizm, który pozwala ładować dodatkowe elementy strony podczas scrollowania, a nie po wejściu na witrynę.

Oczywiście zakres prac należy zaplanować po analizie witryny. Sposób wdrożenia zmian musi być dostosowany oprogramowania, na którym działa witryna firmowa.

Jeśli chcesz zoptymalizować platformę B2B, to skontaktuj się z nami. Mamy 15 lat doświadczenia i wiemy, jak przygotować stronę zgodną z wytycznymi Google i dopasowaną do potrzeb Twoich klientów.

Zapisz się na nasz newsletter i poznaj więcej wskazówek, które przyśpieszą rozwój firmy B2B, a jeśli chcesz umówić konsultację z naszym ekspertem – kliknij poniżej:

.

Newsletter Sprzedaż w B2B

Warstwa 1@2x
Warstwa 1@2x

Porozmawiajmy!

O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI

Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.