UX Design platformy marketplace
Największym wyzwaniem na etapie projektowania doświadczeń użytkownika, było dostosowanie produktu do obu grup docelowych – sprzedawców oraz klientów. W celu poznania obu grup, zostały przygotowane ankiety oraz przeprowadzone zostały wywiady z użytkownikami. Dzięki zdobytym informacjom można było przystąpić do pierwszych szkiców projektu, tworząc makiety, a ostatecznie prototyp, który posłużył do dalszych testów z użytkownikami. Badania umożliwiły wyłapanie błędów i naniesienie poprawek. Dzięki tym działaniom firma uniknęła poprawek na etapie wdrożeniowym, które wiązałby się z dużo większymi kosztami. Iteracyjny model pracy (agile) nad projektem pomógł w osiągnięciu satysfakcjonujących wyników jakimi były, intuicyjność w poruszaniu się po platformie, łatwość obsługi, łatwa dostępność z urządzeń mobilnych oraz wygoda i ergonomiczność.
Panel administracyjny dla sprzedawcy
Z wcześniej przeprowadzonych badań wiadomo było jakie potrzeby posiada sprzedawca. Ułatwiło to stworzenie dobrze zoptymalizowanego zaplecza administratora. Dobrze zaprojektowana architektura informacji ułatwiła sprzedawcom poruszanie się po własnym zapleczu. Panel jest na tyle intuicyjny, że użytkownik wracający do swojego zaplecza nie musi uczyć się jego obsługi na nowo. Wdrożone funkcjonalności (naliczanie opłat i prowizji, statystyki, akceptacja i moderacja sprzedawców i oferowanych produktów, wgląd w zamówienia i ich realizację, wgląd w komunikację z klientem w celu weryfikowania standardów jakości utrzymywanej na platformie) pozwalają producentowi zarządzać oferowanymi produktami oraz w efektywny sposób promować własną markę.
Wielostronne rozwiązania księgowo-logistyczne
Aby platforma typu marketplace mogła funkcjonować w możliwie automatyczny sposób i zgodnie z literą prawa musieliśmy wdrożyć wielostronne rozwiązania logistyczne (m.in. zamawianie kuriera z poziomu sprzedawcy, rozliczanie wysyłek kurierskich przez operatora, przyjmowanie i obsługa zwrotów). Kwestie księgowo prawne to m.in. przepływ przychodów na platformie, metody wypłacania prowizji dla sprzedawców, automatyczne raportowanie i fakturowanie sprzedaży poszczególnych marek.