Case Study Paklo

Paklo - zaopatrzenie biznesu

30 lat doświadczenia w handlu hurtowym i ponad 5000 produktów najwyższej jakości w stałej dostępności. Ponad 2000 m2 powierzchni handlowej i magazynowej. Obsługa ponad 3000 lojalnych i zadowolonych klientów.

Portrait of a young woman as a housemaid or professional cleaner standing with cleaning tools at home

Kim jest klient?​

Paklo.pl to uznana hurtownia chemii gospodarczej, AGD, opakowań i materiałów eksploatacyjnych, obsługująca biura, hotele, gastronomię, szkoły i urzędy. Działając na rynku od 30 lat, firma oferuje ponad 5000 produktów, posiada ponad 2000 m² powierzchni handlowej i magazynowej, obsługuje tysiące lojalnych klientów.

Zastana sytuacja

Firma ma ugruntowaną pozycję na lokalnym rynku dolnośląskim, ale chciała rozszerzyć swój zasięg na całą Polskę. Firma stała przed wyzwaniem wdrożenia efektywnej platformy e-commerce B2B, aby sprostać potrzebom rosnącego rynku i zwiększyć swoją konkurencyjność, a także pozyskiwać kontrahentów z całego kraju.

Cel do osiągniecia

Przebieg realizacji

Wdrożenie platformy SOHO B2B

Firma wdrożyła platformę e-commerce, która została dostosowana do strategii i potrzeb klientów hurtowych firmy. Platforma B2B została zintegrowana z oprogramowaniem ERP Subiekt Nexo. Integracja ta pozwoliła na sprawną synchronizację danych produktowych, stanów magazynowych i zamówień, zapewniając płynność operacji oraz aktualność informacji dla klientów.

Integracja i optymalizacja systemów.

Jednym z wyzwań w realizacji platformy B2B było zaimplementowanie strategii rabatowych i odzwierciedlenie jej na platformie e-commerce. W firmie funkcjonuje atrakcyjny dla klientów hurtowych system rabatów ilościowych, który był kluczowy i wymagał pełnej synchronizacji z systemem ERP. Wdrożenie Biura Obsługi Klienta (BOK) na platformie e-commerce umożliwiło szybką i skuteczną komunikację z klientami, zarówno w kwestiach zamówień, jak i wsparcia zakupowego (prosta możliwość składania zamówień za klientów) oraz posprzedażowego.

Optymalizacja marketingu i pozyskiwania Klientów

Firma zastosowała wielokanałową strategię marketingową, obejmującą content marketing na platformie B2B, który był skoncentrowany na edukacji i informowaniu klientów o produktach oraz rozwiązaniach. Kampanie Google Ads i LinkedIn celowały w osiągnięciu wyższej widoczności wśród potencjalnych klientów B2B. Działania SEO miały na celu poprawę pozycji firmy w wyszukiwarkach, co przyczyniło się do zwiększenia organicznego ruchu na stronie.

Osiągnięte wyniki

Dzięki rozwiązaniom technologicznym i skutecznej realizacji strategii marketingowo sprzedażowej Paklo.pl osiągnęła znaczący wzrost i ekspozycję na rynku krajowym. Efektem zrealizowanych działań było regularne zwiększanie sprzedaży w pierwszych latach działalności o około 30% rocznie.

+ 24%

Klientów pozyskanych z online
regularnie, dzięki działaniom online

<1,5s

Czas ładowania

+30%

Wzrost sprzedaży
regularnie r/r po starcie

Wykorzystane technologie

Warstwa 1@2x
Warstwa 1@2x

Porozmawiajmy!

O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI

Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.