Case Study Garment

Garment
fabryka odzieży roboczej

Aby współpracować z korporacjami i sieciami handlowymi musisz posiadać technologię światowej klasy,która umożliwia dostosowanie się do procesów zakupowych dużych klientów.

bg-garment

Kim jest klient?​

Fabryka Odzieży GARMENT to ceniony producent i dystrybutor odzieży roboczej, ochronnej oraz środków ochrony indywidualnej. Firma działa na rynku odzieży roboczej od 2004 roku. W ciągu tych lat firma zbudowała ugruntowaną pozycję na rynku BHP zaopatrując takie firmy jak Keller, Budimex, Wienenberger czy Bricoman. Platforma SOHO B2B jest nieodłącznym elementem wspierającym sprzedaż firmy Garment.

Produkty firmy opierają się na nowoczesnych technologiach i starannie wyselekcjonowanych tkaninach dostarczanych przez renomowanych dostawców, takich jak TEN CATE, KLOPMAN i CARRINGTON. W ofercie znajduje się różnorodność kolorystyki oraz starannie dobrane dodatki krawieckie, umożliwiające klientom pełną personalizację zamówień, włącznie z wyborem tkanin, dodatków oraz wzorów z nadrukami i haftami.

Zastana sytuacja

Przed wprowadzeniem platformy handlowej, Fabryka Odzieży GARMENT funkcjonowała w tradycyjnym modelu sprzedaży, polegającym głównie na działaniach handlowców oraz komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej i telefonu. Obsługa zamówień odbywała się w sposób ręczny i zindywidualizowany, co wiązało się z pewnymi wyzwaniami.

Duże sieci handlowe oraz klienci korporacyjni zaczęli wyrażać potrzebę bardziej zintegrowanego i efektywnego sposobu dokonywania zakupów. Obsługa zamówień za pomocą tradycyjnej komunikacji mailowej i telefonicznej okazała się nieefektywna i czasochłonna. Klienci oczekiwali bardziej przejrzystych i zoptymalizowanych procesów zakupowych oraz dostępu do bieżących informacji dotyczących dostępności produktów, cen i terminów dostaw.

Cel do osiągniecia

Przebieg realizacji

Zindywidualizowane zamówienia

Jako producent firma Garment umożliwia zindywidualizowane zamówienia na odzież roboczą i ochronną. W związku z tym część kontrahentów firmy poza standardową rozmiarówką produktów wymagała zamówień indywidualnych pod podawane w trakcie składania zamówienia parametry swoich pracowników. Stworzyliśmy dedykowany mechanizm, który pozwala Administratorom platformy zdefiniować wiele cech produktów, które to zamawiajacy może indywidualnie konfigurować zgodnie z aktualnymi wymaganiami składanego zamówienia.

Czasookresy do użycia

Odzież robocza i ochronna oraz środki ochrony indywidualnej mają określony “czasookres” użycia. Firmy, które zamawiają produkty dla tysięcy swoich pracowników muszą zapanować nad zgłaszanym przez pracownika zapotrzebowaniem na odzież ochronną. Platforma pozwala kontrahentom zdefiniować czasookres użytkowania konkretnych produktów i grup produktów oraz przypisać je do stanowiska pracy, a nawet do konkretnego pracownika.

Produkty w użyciu mogą być zamawiane tylko po zakończeniu trwającego czasookresu lub po zgłoszeniu na właściwym protokole uszkodzenia produktu. Wprowadzenie protokołu w systemie uwalnia możliwość ponownego zamówienia produktu z nowym czasookresem.

Dostosowanie wizualne i funkcjonalne do kontrahentów

Platforma pozwala stosować zindywidualizowane szablony pod poszczególnych kontrahentów, dzięki czemu działy zaopatrzeniowe poszczególnych firm pracują na platformie, która została dostosowana wizualnie i funkcjonalnie pod potrzeby tych firm.

Dostosowanie wizualne to element wizerunkowy, natomiast dostosowanie funkcjonalne związane jest już z kontraktami pomiędzy stronami – jedne firmy bazują na wydzielonym asortymencie i indywidualnym cenniku, inne mają nietypowe modele rozliczeń i płatności, a jeszcze inne zamawiają towary na setki adresów dostaw zgodnych z aktualnie prowadzonymi projektami. Kolejni kontrahenci oczekują dedykowanych raportów, a wszystkie te funkcjonalności zapewnia dedykowany pod Garment rozwój platformy B2B.

Użyteczność i komfort procesu zakupowego

Zakupowcy po stronie klientów otrzymali też szereg narzędzi usprawniających zamawianie odzieży ochronnej dla dużych grup pracowników. Platforma pozwala m.in. zdefiniować grupę produktów na danym stanowisku pracy, np. “spawacz” i automatycznie zamówić wybrany asortyment dla wszystkich lub wybranych spawaczy w firmie. Jednocześnie lista nowych pracowników może być wgrana do systemu wraz z ich aktualnymi wymiarami, w taki sposób, aby system dobierał rozmiar odzieży do wymiarów podanych przez poszczególnych pracowników.

Osiągnięte wyniki

Wprowadzenie platformy handlowej było odpowiedzią na wyzwania firmy i oczekiwania jej kluczowych klientów. Dzięki wdrożeniu SOHO B2B klienci firmy otrymali szereg narzędzi, których oczekiwali przy zawieraniu współpracy z firmą. W efekcie prowadzonych prac rozwojowych platforma B2B wpłynęła znacząco na wzrost wartości zamówień przyjmowanych od klientów, ilość przyjmowanych zamówień, a także większe przywiązanie kontrahentów dzięki dedykowanym narzędziom, które ułatwiły codzienną pracę ich działów zakupowych.

+185%

Wzrost wartości zamówień
rok do roku

+47%

Więcej zamówień
3 miesiące po starcie

+ ∞

Wzrost przywiązania klientów
brak utraconych klientów

Wykorzystane technologie

Warstwa 1@2x
Warstwa 1@2x

Porozmawiajmy!

O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI

Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.