Case Study BiuroPlus

BiuroPlus+

BiuroPlus to dynamiczna firma o zasięgu ogólnopolskim, która specjalizuje się w oferowaniu wszechstronnych rozwiązań z zakresu zarządzania biurem. BiuroPlus działa z myślą o zapewnieniu kompleksowej obsługi biurowej, aby klienci firmy mogli skupić się na swoim kluczowym biznesie. Firma cieszy się uznaniem i zaufaniem na rynku, będąc nieodłącznym partnerem dla wielu przedsiębiorstw i instytucji od 25 lat.

Biuroplus-case

Kim jest klient?​

Lider branży BIURO SERWISOWEJ w Polsce świadczący kompleksowe rozwiązania biurowe i magazynowe. Od 25 lat BiuroPlus obsługuje klientów biznesowych i instytucjonalnych. BIuro serwis wyróżnia się współpracą z tysiącami firm na indywidualnych warunkach handlowych zapewniając kompletne wsparcie logistyczne od zamówienia, aż do dostarczenia towarów do konkretnego pokoju biurowego w Twojej korporacji.

Zastana sytuacja

Przed wprowadzeniem platformy B2B, firma BiuroPlus działała w modelu tradycyjnym, co oznaczało, że zamówienia i obsługa klienta odbywały się w oparciu o mobilne zespołu handlowe i stacjonarne biuro obsługi klienta. Kontrahenci firmy coraz częściej wyrażali potrzebę współpracy na indywidualnych warunkach handlowych, odzwierciedlenia ich struktur zakupowych oraz możliwości integracji z oprogramowaniem zakupowym wewnątrz ich firm.

Cel do osiągniecia

Przebieg realizacji

Automatyzacja i standaryzacja procesów

Automatyzacja i uproszczenie całego procesu obsługi platformy – począwszy od uzupełniania stanów magazynowych oferowanych produktów, a skończywszy na dostarczeniu produktów finalnym odbiorcom – wymaga zastosowania kompleksowego rozwiązania. Dla wygody naszego partnera,  wyposażyliśmy, platformę e-commerce w rozbudowane narzędzie do masowej modyfikacji ofert sprzedażowych, dzięki czemu obsługa szerokiej oferty asortymentowej skierowanej do wielu grup docelowych, tj. klienci detaliczni, biznesowi i instytucjonalni wymaga nakładu niewielkich zasobów i jest wysoce efektywna.

Nowoczesny design i marketing

Zintegrowaliśmy platformę e-commerce z wieloma kanałami marketingowymi, a wykorzystanie narzędzi wspierających sprzedaż i kontakt z klientem przyczyniło się do sukcesywnego wzrostu sprzedaży od początku uruchomienia platformy.

Postawiliśmy na nowoczesny i dostosowany do najnowszych trendów responsywny design spełniający oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników co również przyczyniło się do poprawy wizerunku marki naszego partnera w oczach obecnych i nowych kontrahentów. 

Integracje z oprogramowaniem wewnątrz firmy

Zintegrowaliśmy i zautomatyzowaliśmy platformę e-commerce z oprogramowaniem ERP działającym od lat wewnątrz firmy. Integracja z zakresie zarządzania asortymentem, obsługą zamówień i kontrahentów oraz obiegu dokumentów.

Ponadto zintegrowaliśmy oprogramowanie kluczowych partnerów naszego klienta, aby zakupy na platformie B2B realizowali bezpośrednio z poziomu własnych systemów zakupowych.

Dodatkowe funkcjonalności

Wdrożyliśmy projekt inteligentnej wyszukiwarki zbudowanej na silniku elastic search, która umożliwia naszemu klientowi wyszukiwanie ofert produktowych w oparciu o rozmaite cechy i parametry i przedstawianie trafnych odpowiedzi w czasie rzeczywistym.

Wdrożyliśmy autorskie rozwiązanie umożliwiające wizualizację projektu tworzonego przez użytkowników na stronie platformy w czasie rzeczywistym, co przyczyniło się do wzrostu średniej wartości zamówienia w określonych grupach produktowych.

Złożone struktury zakupowe i integracje

W ramach natywnych funkcjonalności systemu SOHO B2B zaspokoiliśmy zapotrzebowanie na obsługę złożonych struktur zakupowych z wieloma poziomami akceptacji. Ponadto umożliwiliśmy wystawienie danych z platformy B2B do zewnętrznych systemów zakupowych zgodnie ze standardami EDI i OCI.

Osiągnięte wyniki

Wdrożenie platformy B2B w BiuroPlus miało na celu usprawnienie i zmodernizowanie procesów zakupowych, zapewnienie klientom pełnej kontroli nad swoimi zamówieniami oraz dostarczenie wygodnych narzędzi do obsługi skomplikowanych struktur zakupowych klientów korporacyjnych. To także otworzyło drzwi do integracji z nowoczesnymi systemami zakupowymi, co usprawniło współpracę z klientami korporacyjnymi. Możliwość samodzielnego składania zamówień na indywidualnych warunkach handlowych doceniło wielu kontrahentów firmy, bo już 20 miesięcy po wdrożeniu z systemu korzystało blisko 50% dotychczasowych klientów firmy zwiększając częstotliwość i wartość swoich zamówień.

+116%

Wzrost sprzedaży
od startu platformy

+73%

Wzrost częstotliwości zamówień
12 miesięcy po starcie

+80%

Ruch na platformie
m/m przez pierwsze 18 miesięcy

Wykorzystane technologie

Warstwa 1@2x
Warstwa 1@2x

Porozmawiajmy!

O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI

Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.