BiuroPlus+
BiuroPlus to dynamiczna firma o zasięgu ogólnopolskim, która specjalizuje się w oferowaniu wszechstronnych rozwiązań z zakresu zarządzania biurem. BiuroPlus działa z myślą o zapewnieniu kompleksowej obsługi biurowej, aby klienci firmy mogli skupić się na swoim kluczowym biznesie. Firma cieszy się uznaniem i zaufaniem na rynku, będąc nieodłącznym partnerem dla wielu przedsiębiorstw i instytucji od 25 lat.
Przeczytaj jak przez ostatnie 4 lata nasz klient zwiększył obroty na platformie B2B o 620%
Kim jest klient?
Lider branży BIURO SERWISOWEJ w Polsce świadczący kompleksowe rozwiązania biurowe i magazynowe. Od 25 lat BiuroPlus obsługuje klientów biznesowych i instytucjonalnych. BIuro serwis wyróżnia się współpracą z tysiącami firm na indywidualnych warunkach handlowych zapewniając kompletne wsparcie logistyczne od zamówienia, aż do dostarczenia towarów do konkretnego pokoju biurowego w Twojej korporacji.
Zastana sytuacja
Przed wprowadzeniem platformy B2B, firma BiuroPlus działała w modelu tradycyjnym, co oznaczało, że zamówienia i obsługa klienta odbywały się w oparciu o mobilne zespołu handlowe i stacjonarne biuro obsługi klienta. Kontrahenci firmy coraz częściej wyrażali potrzebę współpracy na indywidualnych warunkach handlowych, odzwierciedlenia ich struktur zakupowych oraz możliwości integracji z oprogramowaniem zakupowym wewnątrz ich firm.
Cel do osiągniecia
- Jednym z głównych celów było zapewnienie klientom możliwości składania zamówień w sposób niezależny od pracy handlowców w firmie. Platforma B2B miała umożliwić klientom łatwy i dostępny przez całą dobę mechanizm składania zamówień, co zwiększyłoby wygodę i szybkość dokonywania zakupów.
- Klienci mieli otrzymać możliwość dostępu do indywidualnych cen, warunków handlowych, dokumentów handlowych oraz raportów zakupów w trybie 24/7. Dzięki temu mieli pełną kontrolę nad swoimi zakupami i dostęp do bieżących informacji handlowych.
- Platforma B2B miała umożliwić odzwierciedlenie skomplikowanych struktur zakupowych korporacyjnych klientów. To oznaczało dostosowanie platformy tak, aby różne oddziały firmy mogły składać zamówienia do różnych miejsc dostaw, a całość przechodziła przez akceptantów - zgodnie z procesami zakupowymi poszczególnych kontrahentów. Ta elastyczność była kluczowa, aby obsłużyć różnorodne potrzeby klientów korporacyjnych.
- Integracja z nowoczesnymi systemami zakupowymi EDI (Electronic Data Interchange) i OCI (Open Catalog Interface) była ważnym celem. Dzięki tej integracji, BiuroPlus mogło ułatwić klientom korzystających z tych systemów składanie zamówień i przetwarzanie danych zakupowych w bardziej zautomatyzowany i efektywny sposób.
Przebieg realizacji
Automatyzacja i standaryzacja procesów
Automatyzacja i uproszczenie całego procesu obsługi platformy – począwszy od uzupełniania stanów magazynowych oferowanych produktów, a skończywszy na dostarczeniu produktów finalnym odbiorcom – wymaga zastosowania kompleksowego rozwiązania. Dla wygody naszego partnera, wyposażyliśmy, platformę e-commerce w rozbudowane narzędzie do masowej modyfikacji ofert sprzedażowych, dzięki czemu obsługa szerokiej oferty asortymentowej skierowanej do wielu grup docelowych, tj. klienci detaliczni, biznesowi i instytucjonalni wymaga nakładu niewielkich zasobów i jest wysoce efektywna.
Nowoczesny design i marketing
Zintegrowaliśmy platformę e-commerce z wieloma kanałami marketingowymi, a wykorzystanie narzędzi wspierających sprzedaż i kontakt z klientem przyczyniło się do sukcesywnego wzrostu sprzedaży od początku uruchomienia platformy.
Postawiliśmy na nowoczesny i dostosowany do najnowszych trendów responsywny design spełniający oczekiwania nawet najbardziej wymagających użytkowników co również przyczyniło się do poprawy wizerunku marki naszego partnera w oczach obecnych i nowych kontrahentów.
Integracje z oprogramowaniem wewnątrz firmy
Zintegrowaliśmy i zautomatyzowaliśmy platformę e-commerce z oprogramowaniem ERP działającym od lat wewnątrz firmy. Integracja z zakresie zarządzania asortymentem, obsługą zamówień i kontrahentów oraz obiegu dokumentów.
Ponadto zintegrowaliśmy oprogramowanie kluczowych partnerów naszego klienta, aby zakupy na platformie B2B realizowali bezpośrednio z poziomu własnych systemów zakupowych.
Dodatkowe funkcjonalności
Wdrożyliśmy projekt inteligentnej wyszukiwarki zbudowanej na silniku elastic search, która umożliwia naszemu klientowi wyszukiwanie ofert produktowych w oparciu o rozmaite cechy i parametry i przedstawianie trafnych odpowiedzi w czasie rzeczywistym.
Wdrożyliśmy autorskie rozwiązanie umożliwiające wizualizację projektu tworzonego przez użytkowników na stronie platformy w czasie rzeczywistym, co przyczyniło się do wzrostu średniej wartości zamówienia w określonych grupach produktowych.
Złożone struktury zakupowe i integracje
W ramach natywnych funkcjonalności systemu SOHO B2B zaspokoiliśmy zapotrzebowanie na obsługę złożonych struktur zakupowych z wieloma poziomami akceptacji. Ponadto umożliwiliśmy wystawienie danych z platformy B2B do zewnętrznych systemów zakupowych zgodnie ze standardami EDI i OCI.
Osiągnięte wyniki
Wdrożenie platformy B2B w BiuroPlus miało na celu usprawnienie i zmodernizowanie procesów zakupowych, zapewnienie klientom pełnej kontroli nad swoimi zamówieniami oraz dostarczenie wygodnych narzędzi do obsługi skomplikowanych struktur zakupowych klientów korporacyjnych. To także otworzyło drzwi do integracji z nowoczesnymi systemami zakupowymi, co usprawniło współpracę z klientami korporacyjnymi. Możliwość samodzielnego składania zamówień na indywidualnych warunkach handlowych doceniło wielu kontrahentów firmy, bo już 20 miesięcy po wdrożeniu z systemu korzystało blisko 50% dotychczasowych klientów firmy zwiększając częstotliwość i wartość swoich zamówień.
Na przestrzeni lat 2020 - 2023 obroty firmy na platformie B2B wzrosły o 620%, a z systemu korzystało już 38,5% klientów firmy (w stosunku do 4% klientów wprowadzonych pilotażowo w 2020 roku).
Platforma B2B wdrożona przez firmę BiuroPlus przyczyniła się do znaczącego wzrostu obrotów, zwiększenia liczby klientów oraz udziału w sprzedaży, co świadczy o jej efektywności i skuteczności.
+620%
Wzrost sprzedaży
od 2020 do 2023 roku
+73%
Wzrost częstotliwości zamówień
12 miesięcy po starcie
+38,5%
Klientów korzystających z platformy
od 4% klientów pilotażowych w dniu startu
Wykorzystane technologie
Porozmawiajmy!
O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI
Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.
Popularne na blogu
-
Oferta handlowa: Jak stworzyć ją skutecznie w B2B ?
Atrakcyjna oferta handlowa to klucz do pozyskiwania klientów w każdej firmie oferującej produkty lub usługi na rynku B2B. -
Platforma B2B: Co to jest? Szanse i wyzwania nowoczesnej sprzedaży B2B
W 2020 roku obroty na rynku e-commerce B2B przekroczyły 1,1 biliona dolarów i odpowiadały za ponad 12% transakcji w sektorze B2B.
-
Dział handlowy: Jak zoptymalizować pracę zespołu sprzedażowego?
10 technik, które pomogą zoptymalizować pracę wykonywaną przez dział handlowy to: Standaryzacja ofertowania Gromadzenie ofert w jednym miejscu... -
Generowanie leadów w B2B – 11 działających strategii
Proces generowania leadów przypomina nieco czerpanie wody wiadrem, gdzie wiadrem jest lejek sprzedażowy, którym posługują się marketerzy, a wodą