Bella, Seni, Matopat
Spółka handlowa firmy TZMO – wiodącego producenta i dostawcy artykułów higienicznych, kosmetycznych i wyrobów medycznych na rynek światowy.
Kim jest klient?
TZMO to międzynarodowa firma z siedzibą w Polsce, specjalizująca się w dziedzinie opieki zdrowotnej, higieny osobistej i medycznej. Naszym klientem została firma handlowa grupy TZMO Bella Handel, która dystrybuuje szeroką gamę produktów i marek grupy, w tym m.in. Bella, Seni, Matopat. Działa na rynkach krajowych i międzynarodowych, dostarczając wysokiej jakości rozwiązania w zakresie pielęgnacji zdrowia i higieny.
Zastana sytuacja
Przed wdrożeniem systemów e-commerce marki z portfolio TZMO miały ograniczoną obecność online i brak e-commerce poza jednym sklepem internetowym, który nie spełniał już potrzeb firmy, oczekiwań klientów ani standardów technologicznych.
Cel do osiągniecia
- Głównym cele firmy było stworzenie nowoczesnych platform e-commerce, które spełniają najwyższe standardy technologiczne i estetyczne. Wprowadzenie nowoczesnych projektów miało na celu przyciągnięcie uwagi klientów, zarówno indywidualnych, jak i biznesowych, poprzez atrakcyjne i intuicyjne interfejsy użytkownika oraz responsywne strony internetowe, dostosowane do różnych urządzeń.
- Kolejnym ważnym celem było zwiększenie sprzedaży w kanale online. Wdrożenie projektów B2C i B2B miało na celu dotarcie do większej liczby klientów i zwiększenie konwersji. Poprzez zoptymalizowane strony produktowe, procesy zakupowe i bardziej zaawansowane funkcje takie jak rekomendacje produktów, firma dążyła do zachęcenia klientów do dokonywania zakupów online.
- Wdrożenie innowacyjnych rozwiązań technologicznych miało poprawić wydajność, bezpieczeństwo i stabilność platform e-commerce. Nowsze technologie pozwalały także na dostosowywanie się do szybko zmieniających się potrzeb klientów oraz dynamicznego rynku e-commerce. Dzięki temu firma mogła zaoferować klientom rozwiązania odpowiadające ich oczekiwaniom.
Przebieg realizacji
Zestawy konfigurowalne i zarządzanie cennikami
Baza produktów w sklepach grupy to szeroki przekrój asortymentu od produktów prostych przez produkty z wieloma wariantami, aż po zestawy konfigurowalne. Przy tak dużej złożoności asortymentu niezbędne było wdrożenie automatycznych narzędzi wspierających tworzenie zestawów konfigurowalnych oraz zarządzanie cennikami. W tym celu stworzyliśmy autorskie narzędzia usprawniające prace z wielokrotnie złożonymi promocjami i rabatami ilościowymi.
Zaawansowane zarządzanie opisami produktów
Specjalnie dla sklepów grupy stworzyliśmy rozwiązanie do zaawansowanego zrządzania opisami produktów. Benchmarkiem funkcjonującym na rynku było rozwiązanie stosowane przez serwis Allegro. Dostarczone narzędzie usprawniło proces wprowadzania opisów produktów oraz ustandaryzowało opisy pod kątem wymiany treści z serwisami zewnętrznymi. System został przewidziany w taki sposób aby eliminować zjawisko duplikowania treści, a także w pełni zabezpieczyć się przed niepożądanymi zmianami w treści produktów.
Wsparcie retencji klientów
W związku z dużą retencją klientów należało zadbać o rozwiązania wspierające zamówienia od klientów powracających. W tym celu zrealizowana została dedykowana funkcjonalność list zakupowych, które w użyteczny sposób pozwalają tworzyć i powielać często zamawiane produkty na wielu urządzeniach.
Integracje pomiędzy systemami
Jeden panel administracyjny i wielosklepowa oferta to jedno z wyzwań realizowanych w ramach tego projektu. Integracje umożliwiają łatwe zarządzanie wieloma sklepami internetowymi realizując jednocześnie różne koncepcje marketingowe dla poszczególnych marek. Integracje systemów pozwoliły stworzyć centralny panel administracyjny, który łączy funkcjonalności poszczególnych systemów. Dzięki temu personel firmy ma dostęp do wszechstronnego narzędzia, które pozwala na zarządzanie asortymentem, cenami, promocjami i innymi kluczowymi danymi w jednym miejscu. To zwiększa efektywność pracy i minimalizuje ryzyko popełnienia błędów.
Osiągnięte wyniki
W czasie wieloletniej współpracy mierzyliśmy się z wyzwaniami technologicznymi i marketingowymi. Dzięki naszemu doświadczeniu i zaangażowaniu ze strony klienta sprzedaż regularnie wzrastała na głównym, istniejącym wcześniej sklepie firmowym, a nowe serwisy e-commerce notowały dynamiczny start. W czasie współpracy powstały dziesiątki zaawansowanych autorskich rozwiązań wspierających obecnie sprzedaż i marketing na platformach e-commerce firmy.
+54%
Wzrost konwersji
po uruchomieniu nowego systemu
+38%
Poprawa wydajności
po uruchomieniu nowego systemu
+ 14%
Zwiększenie retencji
po uruchomieniu nowego systemu
Wykorzystane technologie
Porozmawiajmy!
O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI
Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.
Popularne na blogu
-
Oferta handlowa: Jak stworzyć ją skutecznie w B2B ?
Atrakcyjna oferta handlowa to klucz do pozyskiwania klientów w każdej firmie oferującej produkty lub usługi na rynku B2B. -
Platforma B2B: Co to jest? Szanse i wyzwania nowoczesnej sprzedaży B2B
W 2020 roku obroty na rynku e-commerce B2B przekroczyły 1,1 biliona dolarów i odpowiadały za ponad 12% transakcji w sektorze B2B.
-
Dział handlowy: Jak zoptymalizować pracę zespołu sprzedażowego?
10 technik, które pomogą zoptymalizować pracę wykonywaną przez dział handlowy to: Standaryzacja ofertowania Gromadzenie ofert w jednym miejscu... -
Generowanie leadów w B2B – 11 działających strategii
Proces generowania leadów przypomina nieco czerpanie wody wiadrem, gdzie wiadrem jest lejek sprzedażowy, którym posługują się marketerzy, a wodą