Paklo - zaopatrzenie biznesu
30 lat doświadczenia w handlu hurtowym i ponad 5000 produktów najwyższej jakości w stałej dostępności. Ponad 2000 m2 powierzchni handlowej i magazynowej. Obsługa ponad 3000 lojalnych i zadowolonych klientów.
Kim jest klient?
Paklo.pl to uznana hurtownia chemii gospodarczej, AGD, opakowań i materiałów eksploatacyjnych, obsługująca biura, hotele, gastronomię, szkoły i urzędy. Działając na rynku od 30 lat, firma oferuje ponad 5000 produktów, posiada ponad 2000 m² powierzchni handlowej i magazynowej, obsługuje tysiące lojalnych klientów.
Zastana sytuacja
Firma ma ugruntowaną pozycję na lokalnym rynku dolnośląskim, ale chciała rozszerzyć swój zasięg na całą Polskę. Firma stała przed wyzwaniem wdrożenia efektywnej platformy e-commerce B2B, aby sprostać potrzebom rosnącego rynku i zwiększyć swoją konkurencyjność, a także pozyskiwać kontrahentów z całego kraju.
Cel do osiągniecia
- Głównym celem było zwiększenie sprzedaży i ekspansja na całą Polskę poprzez efektywne wykorzystanie kanału online oraz pozyskanie nowych klientów z różnych regionów kraju.
- Istotnym celem było dostarczenie stałym klientom firmy narzędzia, które pozwala agregować ich zamówienia w jednym miejscu, otrzymać stały wgląd w historię zamówień oraz w prosty sposób tworzyć listy zakupowe do regularnego powielania.
Przebieg realizacji
Wdrożenie platformy SOHO B2B
Firma wdrożyła platformę e-commerce, która została dostosowana do strategii i potrzeb klientów hurtowych firmy. Platforma B2B została zintegrowana z oprogramowaniem ERP Subiekt Nexo. Integracja ta pozwoliła na sprawną synchronizację danych produktowych, stanów magazynowych i zamówień, zapewniając płynność operacji oraz aktualność informacji dla klientów.
Integracja i optymalizacja systemów.
Jednym z wyzwań w realizacji platformy B2B było zaimplementowanie strategii rabatowych i odzwierciedlenie jej na platformie e-commerce. W firmie funkcjonuje atrakcyjny dla klientów hurtowych system rabatów ilościowych, który był kluczowy i wymagał pełnej synchronizacji z systemem ERP. Wdrożenie Biura Obsługi Klienta (BOK) na platformie e-commerce umożliwiło szybką i skuteczną komunikację z klientami, zarówno w kwestiach zamówień, jak i wsparcia zakupowego (prosta możliwość składania zamówień za klientów) oraz posprzedażowego.
Optymalizacja marketingu i pozyskiwania Klientów
Firma zastosowała wielokanałową strategię marketingową, obejmującą content marketing na platformie B2B, który był skoncentrowany na edukacji i informowaniu klientów o produktach oraz rozwiązaniach. Kampanie Google Ads i LinkedIn celowały w osiągnięciu wyższej widoczności wśród potencjalnych klientów B2B. Działania SEO miały na celu poprawę pozycji firmy w wyszukiwarkach, co przyczyniło się do zwiększenia organicznego ruchu na stronie.
Osiągnięte wyniki
Dzięki rozwiązaniom technologicznym i skutecznej realizacji strategii marketingowo sprzedażowej Paklo.pl osiągnęła znaczący wzrost i ekspozycję na rynku krajowym. Efektem zrealizowanych działań było regularne zwiększanie sprzedaży w pierwszych latach działalności o około 30% rocznie.
+ 24%
Klientów pozyskanych z online
regularnie, dzięki działaniom online
<1,5s
Czas ładowania
+30%
Wzrost sprzedaży
regularnie r/r po starcie
Wykorzystane technologie
Porozmawiajmy!
O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI
Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.
Popularne na blogu
-
Oferta handlowa: Jak stworzyć ją skutecznie w B2B ?
Atrakcyjna oferta handlowa to klucz do pozyskiwania klientów w każdej firmie oferującej produkty lub usługi na rynku B2B. -
Platforma B2B: Co to jest? Szanse i wyzwania nowoczesnej sprzedaży B2B
W 2020 roku obroty na rynku e-commerce B2B przekroczyły 1,1 biliona dolarów i odpowiadały za ponad 12% transakcji w sektorze B2B.
-
Dział handlowy: Jak zoptymalizować pracę zespołu sprzedażowego?
10 technik, które pomogą zoptymalizować pracę wykonywaną przez dział handlowy to: Standaryzacja ofertowania Gromadzenie ofert w jednym miejscu... -
Generowanie leadów w B2B – 11 działających strategii
Proces generowania leadów przypomina nieco czerpanie wody wiadrem, gdzie wiadrem jest lejek sprzedażowy, którym posługują się marketerzy, a wodą