Oggi.pl
Za marką Oggi.pl stoją założyciele z ponad 20-letnim doświadczeniem w produkcji mebli, które zdobyły uznanie na całym świecie. Firmę wyróżnia niezwykłe połączenie wrażliwości na trendy, stabilności i rozległej wiedzy. Oferowany asortyment obejmuje produkty, które nie tylko są atrakcyjne cenowo i dostępne dla każdego portfela, ale także spełniają najwyższe oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów.
Kim jest klient?
Oggi.pl to spółka handlowa specjalizująca się w dystrybucji mebli produkowanych przez renomowanego producenta Intermeble. Intermeble to firma o ugruntowanej pozycji na rynku meblarskim, znana ze swojego wysokiej jakości asortymentu i innowacyjnych rozwiązań projektowych. Współpraca między Oggi.pl a Intermeble umożliwia dostarczanie mebli o różnych stylach i funkcjonalności, zaspokajając różnorodne potrzeby klientów detalicznych.
Zastana sytuacja
Rosnący rynek e-commerce postawił przed producentem mebli z wieloletnią historią wyzwanie uruchomienia nowego kanału dystrybucji. Podjęto decyzję o powołaniu nowej marki, zaprojektowaniu i wdrożeniu nowoczesnej platformy e-commerce. Wdrożenie zrealizowane w oparciu o SOHO B2B to rozwojowa platforma utrzymywana na serwerach Amazon Web Services. Skalowalna architektura systemu i modułowa budowa platformy stały się idealną bazą do rozwijania sprzedaży B2B oraz B2C online.
Cel do osiągniecia
- Nowoczesna prezentacja produktów to wyzwanie przed którym stanęło wiele segmentów rynku rozpoczynając przygodę z e-commerce. Celem było stworzenie nowoczesnej prezentacji produktów, zapewniającej wizualnie atrakcyjne i informatywne doświadczenie zakupowe. To miało przyciągać klientów do e-commerce i zachęcać ich do zakupów.
- Celem było zoptymalizowanie procesu logistyki i wiążące informowanie klientów o terminach realizacji zamówień, bo w branży meblarskiej, efektywna logistyka i terminowe dostawy są kluczowe dla zadowolenia klienta.
- Wdrożenie zintegrowanych systemów płatniczych miało na celu ułatwienie klientom procesu płacenia za zakupy w taki sposób jak realizują to najczęściej w kanale tradycyjnym. W branży meblowej duża część zakupów realizowana jest w oparciu o płatności ratalne, dlatego istotne było udostępnienie klarownego procesu zakupów ratalnych.
Przebieg realizacji
Złożona logistyka i długie terminy realizacji
Branża meblowa od lat słynie z długich terminów realizacji zamówień. Standardowe sklepy detaliczne przyjmują zamówienia na meble z terminem realizacji na 1-3 miesiące. W przypadku producenta skrócony łańcuch dystrybucji i stała produkcja pozwala przyspieszyć czas realizacji zamówień do kilku dni. Znaczna część asortymentu jest produkowana w nadwyżce i magazynowana, dlatego sklep detaliczny producenta wyróżnia się krótkim czasem realizacji zamówień. W związku z tym zbudowaliśmy konfigurowalny system planowania dostaw, który prezentuje klientowi szacowany czas dostawy zamówienia. Planer dostaw może być sparametryzowany pod kątem produktów, kategorii produktowych i marek w ofercie sklepu. Prezentowany czas dostawy zamówienia zależy też od aktualnej dostępności towaru w magazynie, czasu potrzebnego na wyprodukowanie towarów niedostępnych oraz godziny i dnia przyjęcia zamówienia.
Nowoczesny prezentacja produktów
Główny nacisk położono na prezentację produktu. Zaprojektowane szereg akcji alternatywnych w tym możliwość zamówienia telefonicznego i zapytania o listę produktów planowanych do zakupu.
Główny nacisk położono na prezentację produktu. Zaprojektowane szereg akcji alternatywnych w tym możliwość zamówienia telefonicznego i zapytania o listę produktów planowanych do zakupu.
Zintegrowane systemy płatnicze
Wysoka średnia wartość zamówienia w tej branży wymagała też zintegrowania istotnych dla klienta detalicznego sposobów płatności w tym płatności odroczone i systemy ratalne. Zintegrowano też usługę imoje banku ING, która pozwala realizować płatności odroczone w modelu „Kup teraz, zapłać w ciągu 30 dni” oraz płatności ratalne.
Osiągnięte wyniki
Dzięki wdrożeniu systemu SOHO B2B udaje się skutecznie realizować wyznaczone cele. Oggi.pl regularnie zdobywa nowych klientów i zwiększa swoją obecność na rynku e-commerce. Nowoczesna prezentacja produktów, zintegrowane systemy płatnicze oraz optymalizacja terminów realizacji zamówień przyczyniły się do poprawy doświadczenia klientów i szybkiego wzrostu ich zaufania do nowej marki.
+45%
Średni wzrost ruchu
regularnie m/m od startu platformy
+17%
Średni wzrost liczby zamówień
regularnie m/m od startu platformy
< 1s
Czas ładowania strony
regularnie od startu platformy
Wykorzystane technologie
Porozmawiajmy!
O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI
Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.
Popularne na blogu
-
Oferta handlowa: Jak stworzyć ją skutecznie w B2B ?
Atrakcyjna oferta handlowa to klucz do pozyskiwania klientów w każdej firmie oferującej produkty lub usługi na rynku B2B. -
Platforma B2B: Co to jest? Szanse i wyzwania nowoczesnej sprzedaży B2B
W 2020 roku obroty na rynku e-commerce B2B przekroczyły 1,1 biliona dolarów i odpowiadały za ponad 12% transakcji w sektorze B2B.
-
Dział handlowy: Jak zoptymalizować pracę zespołu sprzedażowego?
10 technik, które pomogą zoptymalizować pracę wykonywaną przez dział handlowy to: Standaryzacja ofertowania Gromadzenie ofert w jednym miejscu... -
Generowanie leadów w B2B – 11 działających strategii
Proces generowania leadów przypomina nieco czerpanie wody wiadrem, gdzie wiadrem jest lejek sprzedażowy, którym posługują się marketerzy, a wodą