Exmot
Exmot jest potentatem rynkowym w sektorze sprzedaży filtrów powietrza, olejów czy paliwa do samochodów ciężarowych i dostawczych, którego historia rozpoczęła się w 1991r. Firma stawia na rozwój wielu obszarów, dlatego jest producentem innowacyjnych rozwiązań, których efektem jest uznanie klientów wielu branż. Działania Exmot są ewidentnym odzwierciedleniem pasji i wiedzy w zakresie motoryzacji ludzi, którzy tworzą tą organizację.
Kim jest klient?
Producent i dystrybutor wysokiej jakości filtrów. Firma EXMOT powstała w 1991 roku. Aktualnie w ofercie EXMOT jest już ponad 1000 pozycji. Największą grupę stanowią filtry powietrza, oleju i paliwa do samochodów ciężarowych i dostawczych. W asortymencie znajduje się również wiele filtrów przemysłowych, hydraulicznych, rolniczych oraz do samochodowych instalacji gazowych. EXMOT intensywnie inwestuje w nowoczesne technologie i stale powiększa park maszynowy. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań wytwarza produkty o innowacyjnych technologiach. W ostatnich miesiącach zdecydowało się też na uruchomienie nowoczesnej platformy B2B, która stała się nie tylko systemem zakupowym kluczowych klientów, ale także narzędziem wspierającym pracę obsługi klientów.
Zastana sytuacja
Exmot przez wiele lat działał w tradycyjnym modelu sprzedaży, gdzie obsługa klienta oraz pełen proces sprzedażowy odbywały się poza światem e-commerce. Etapy dotyczące cyklu życia zamówień produktów Exmot realizowane były za pośrednictwem manualnej pracy działu handlowego, a ówczesna witryna prezentowała stany produktowe pochodzące z systemu ERP bez możliwości dokonania zakupu.
Cel do osiągniecia
- Umożliwienie klientom realizacji zamówień za pośrednictwem platformy sprzedażowej bez konieczności manualnej obsługi przez dział handlowy
- Udostępnienie witryny sprzedażowej posiadającej szereg specjalistycznych informacji w obszarze innowacyjnych rozwiązań technologicznych proponowanych przez Exmot
- Podstawowym założeniem platformy było sprostanie wyzwaniu, które dotyczyło optymalizacji skomplikowanych struktur zakupowych klientów. To oznaczało dostosowanie platformy w taki sposób, aby zautomatyzować ścieżkę zakupu jednocześnie nadając jej maksymalną przejrzystość oraz minimalizm.
- Integracja z nowoczesnym systemem klasy ERP - Streamsoft Prestiż
Przebieg realizacji
Integracja z systemem ERP Streamsoft Prestiż.
Integracja platformy SOHO B2B z systemem ERP Streamsoft Prestiż to sposób na automatyzację kluczowych procesów i standaryzację obiegu dokumentów. Firma pracująca od kilkunastu lat na rozwiązaniu ERP zwykle stara się odwzorować działanie dotychczasowego oprogramowania w nowoczesnym środowisku online. Uwzględniając realne potrzeby i właściwy przepływ danych pomiędzy platformą B2B, a oprogramowaniem ERP skutecznie pogodziliśmy możliwości integracji i oczekiwaną użyteczność platformy z oczekiwaniami klienta.
Szybka wyszukiwarka zamienników dla 100 tys. pozycji z różnych branż.
Tylko w branży motoryzacyjnej, dla której firma Exmot produkuje zamienniki filtrów paliwa, oleju i powietrza znajduje się ponad 30 000 modeli samochodów różnych marek. Wszystkie obsługiwane przez firmę branże to blisko 100 tysięcy różnych modeli wśród, których klienci szukają odpowiednich zamienników. Z myślą o Klientach B2B, którzy wykorzystują platformę jako narzędzie codziennej pracy wyszukiwanie i filtrowanie modeli i dopasowanych do nich zamienników musi działać błyskawicznie pomimo ogromnej bazy danych.
Narzędzia wsparcia handlowca i opiekuna klienta.
Udostępnienie pracownikom obsługi sklepu bazy kompatybilnych zamienników i modeli maszyn/pojazdów w celu sprawnego odpowiadania na zapytania klientów to jedno z narzędzi zrealizowanych dodatkowo w ramach wdrożenia platformy B2B. Każdy pracownik pełniący rolę opiekuna na platformie widzi dodatkowe tabele w widoku karty produktów, dzięki którym w prosty sposób może sortować i filtrować listy kompatybilnych zamienników tak, aby sprawnie odpowiadać na złożone zapytania klientów bez potrzeby przeglądania wielu różnych katalogów.
Osiągnięte wyniki
Kilka miesięcy po wdrożeniu platformy SOHO B2B w firmie Exmot, można zaobserwować znaczące pozytywne zmiany i osiągnięcia, które dotyczą zarówno procesów wewnętrznych firmy, jak i relacji z klientami. Pracownicy obsługi sklepu, dzięki dostępowi do rozbudowanej bazy kompatybilnych zamienników, mogą szybko i sprawnie odpowiadać na zapytania klientów. To z kolei skraca czas reakcji na zapytania i podnosi jakość obsługi. Znaczące usprawnienie metod przeszukiwania złożonej bazy danych wpłynęło na użyteczność narzędzia i znacząco skróciło czas dostarczania właściwych wyników. Ta zmiana miała bezpośrednie przełożenie na większe zaangażowanie użytkowników i potencjalnych klientów platformy, którzy poświęcają więcej czasu na pracę z systemem i przeglądają znacznie więcej produktów. Zawsze w takich przypadkach wdrożenie SOHO B2B eliminuje też błędy w procesie zamówień, bo automatyzacja i integracja z systemem ERP znacznie ogranicza błędy w procesie zamówień, co skutkuje mniejszą liczbą reklamacji i zwiększa zaufanie klientów.
+ ∞
Start przyjmowania zamówień online
<1,5s
Średni czas ładowania
+65%
Zaangażowanie ruchu na platformie
Wykorzystane technologie
Porozmawiajmy!
O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI
Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.
Popularne na blogu
-
Oferta handlowa: Jak stworzyć ją skutecznie w B2B ?
Atrakcyjna oferta handlowa to klucz do pozyskiwania klientów w każdej firmie oferującej produkty lub usługi na rynku B2B. -
Platforma B2B: Co to jest? Szanse i wyzwania nowoczesnej sprzedaży B2B
W 2020 roku obroty na rynku e-commerce B2B przekroczyły 1,1 biliona dolarów i odpowiadały za ponad 12% transakcji w sektorze B2B.
-
Dział handlowy: Jak zoptymalizować pracę zespołu sprzedażowego?
10 technik, które pomogą zoptymalizować pracę wykonywaną przez dział handlowy to: Standaryzacja ofertowania Gromadzenie ofert w jednym miejscu... -
Generowanie leadów w B2B – 11 działających strategii
Proces generowania leadów przypomina nieco czerpanie wody wiadrem, gdzie wiadrem jest lejek sprzedażowy, którym posługują się marketerzy, a wodą