Garment
fabryka odzieży roboczej
Aby współpracować z korporacjami i sieciami handlowymi musisz posiadać technologię światowej klasy, która umożliwia dostosowanie się do procesów zakupowych dużych klientów.
Przeczytaj jak nasz klient zwiększył przychody o 468% przez ostatnie cztery lata, dzięki platformie B2B.
Kim jest klient?
Fabryka Odzieży GARMENT to ceniony producent i dystrybutor odzieży roboczej, ochronnej oraz środków ochrony indywidualnej. Firma działa na rynku odzieży roboczej od 2004 roku. W ciągu tych lat firma zbudowała ugruntowaną pozycję na rynku BHP zaopatrując takie firmy jak Keller, Budimex, Wienenberger czy Bricoman. Od 2020 roku platforma SOHO B2B jest nieodłącznym elementem wspierającym sprzedaż firmy Garment.
Produkty firmy opierają się na nowoczesnych technologiach i starannie wyselekcjonowanych tkaninach dostarczanych przez renomowanych dostawców, takich jak TEN CATE, KLOPMAN i CARRINGTON. W ofercie znajduje się różnorodność kolorystyki oraz starannie dobrane dodatki krawieckie, umożliwiające klientom pełną personalizację zamówień, włącznie z wyborem tkanin, dodatków oraz wzorów z nadrukami i haftami.
Zastana sytuacja
Przed wprowadzeniem platformy handlowej, Fabryka Odzieży GARMENT funkcjonowała w tradycyjnym modelu sprzedaży, polegającym głównie na działaniach handlowców oraz komunikacji za pośrednictwem poczty elektronicznej i telefonu. Obsługa zamówień odbywała się w sposób ręczny i zindywidualizowany, co wiązało się z pewnymi wyzwaniami.
Duże sieci handlowe oraz klienci korporacyjni zaczęli wyrażać potrzebę bardziej zintegrowanego i efektywnego sposobu dokonywania zakupów. Obsługa zamówień za pomocą tradycyjnej komunikacji mailowej i telefonicznej okazała się nieefektywna i czasochłonna. Klienci oczekiwali bardziej przejrzystych i zoptymalizowanych procesów zakupowych oraz dostępu do bieżących informacji dotyczących dostępności produktów, cen i terminów dostaw, a także zaawansowanych raportów zakupu i wykorzystania towarów.
Cel do osiągniecia
- Wprowadzenie platformy handlowej, która będzie odpowiedzią na oczekiwania kluczowych kontrahentów firmy. Dzięki platformie B2B klienci mogą łatwo przeglądać katalog produktów, składać zamówienia online, monitorować status zamówienia oraz uzyskiwać dostęp do aktualnych informacji o produkcie. To pozwoliło na usprawnienie procesu zakupowego, zwiększenie przejrzystości oraz lepsze zintegrowanie zamówień z systemami naszych klientów.
- Zintegrowanie oferty handlowej z systemami zakupowymi kluczowych klientów przez standardy EDI i OCI.
- Stworzenie dedykowanych narzędzi raportujących w celu ułatwienia kontrahentom zarządzania stanem użycia i zniszczenia użytkowanych towarów i proste ponawianie zamówień.
- Integracja platformy B2B z oprogramowaniem Comarch ERP Optima w celu płynnej wymiany stanów magazynowych, cen, zamówień, dokumentów i warunków handlowych.
Przebieg realizacji
Zindywidualizowane zamówienia
Jako producent firma Garment umożliwia zindywidualizowane zamówienia na odzież roboczą i ochronną. W związku z tym część kontrahentów firmy poza standardową rozmiarówką produktów wymagała zamówień indywidualnych pod podawane w trakcie składania zamówienia parametry swoich pracowników. Stworzyliśmy dedykowany mechanizm, który pozwala Administratorom platformy zdefiniować wiele cech produktów, które to zamawiajacy może indywidualnie konfigurować zgodnie z aktualnymi wymaganiami składanego zamówienia.
Czasookresy do użycia
Odzież robocza i ochronna oraz środki ochrony indywidualnej mają określony “czasookres” użycia. Firmy, które zamawiają produkty dla tysięcy swoich pracowników muszą zapanować nad zgłaszanym przez pracownika zapotrzebowaniem na odzież ochronną. Platforma pozwala kontrahentom zdefiniować czasookres użytkowania konkretnych produktów i grup produktów oraz przypisać je do stanowiska pracy, a nawet do konkretnego pracownika.
Produkty w użyciu mogą być zamawiane tylko po zakończeniu trwającego czasookresu lub po zgłoszeniu na właściwym protokole uszkodzenia produktu. Wprowadzenie protokołu w systemie uwalnia możliwość ponownego zamówienia produktu z nowym czasookresem.
Dostosowanie wizualne i funkcjonalne do kontrahentów
Platforma pozwala stosować zindywidualizowane szablony pod poszczególnych kontrahentów, dzięki czemu działy zaopatrzeniowe poszczególnych firm pracują na platformie, która została dostosowana wizualnie i funkcjonalnie pod potrzeby tych firm.
Dostosowanie wizualne to element wizerunkowy, natomiast dostosowanie funkcjonalne związane jest już z kontraktami pomiędzy stronami – jedne firmy bazują na wydzielonym asortymencie i indywidualnym cenniku, inne mają nietypowe modele rozliczeń i płatności, a jeszcze inne zamawiają towary na setki adresów dostaw zgodnych z aktualnie prowadzonymi projektami. Kolejni kontrahenci oczekują dedykowanych raportów, a wszystkie te funkcjonalności zapewnia dedykowany pod Garment rozwój platformy B2B.
Użyteczność i komfort procesu zakupowego
Zakupowcy po stronie klientów otrzymali też szereg narzędzi usprawniających zamawianie odzieży ochronnej dla dużych grup pracowników. Platforma pozwala m.in. zdefiniować grupę produktów na danym stanowisku pracy, np. “spawacz” i automatycznie zamówić wybrany asortyment dla wszystkich lub wybranych spawaczy w firmie. Jednocześnie lista nowych pracowników może być wgrana do systemu wraz z ich aktualnymi wymiarami, w taki sposób, aby system dobierał rozmiar odzieży do wymiarów podanych przez poszczególnych pracowników.
Osiągnięte wyniki
Wprowadzenie platformy handlowej było odpowiedzią na wyzwania firmy i oczekiwania jej kluczowych klientów. Dzięki wdrożeniu platformy B2B, firma Garment każdego roku pozyskuje wielu istotnych klientów, co znacząco wpływa na wzrost przychodów. Przedstawione poniżej dane ilustrują ten rozwój.
- 2020 - start platformy i wprowadzenie pierwszych klientów do zakupów cyfrowych
- 2021 - wzrost obrotów firmy o 208% i udział sprzedaży przez platformę powyżej 50%
- 2022 - wzrost o 128% i udział sprzedaży przez platformę powyżej 75%, pozyskiwanie kolejnych kluczowych klientów
- 2023 - wzrost o 140%, pozyskiwanie kolejnych kontrahentów i większość sprzedaży (>90%) realizowana przez platformę B2B
Gwarancja wzrostu
Dynamiczny wzrost przychodów z roku na rok świadczy o dynamicznym rozwoju firmy i skuteczności wdrożonych rozwiązań B2B. Dzięki platformie, firma Garment nie tylko zwiększyła swoje przychody, ale także zyskała znaczącą pozycję na rynku, pozyskując kluczowych klientów, dzięki integracji systemów e-procurment.
Znaczenie platformy B2B
Wdrożenie platformy B2B pozwoliło firmie Garment na:
1. Pozyskiwanie kluczowych klientów. Każdego roku platforma przyciąga wielu istotnych klientów, co przekłada się na znaczący wzrost zamówień i przychodów.
2. Optymalizację procesów. Automatyzacja i digitalizacja procesów sprzedażowych pozwoliła na szybsze i bardziej efektywne zarządzanie zamówieniami.
3. Zwiększenie efektywności. Dzięki platformie firma może lepiej zarządzać relacjami z klientami, co przekłada się na większą satysfakcję i lojalność klientów.
4. Analizę i optymalizację. Platforma dostarcza narzędzi analitycznych, które pomagają w monitorowaniu i optymalizacji działań marketingowych i sprzedażowych, a także dostarczają istotnych dla kontrahentów raportów.
Platforma B2B wdrożona przez firmę Garment okazała się kluczowym narzędziem, które przyczyniło się do znaczącego wzrostu przychodów i umocnienie pozycji firmy na rynku BHP. Długoterminowe korzyści płynące z jej użytkowania są widoczne w rosnącej liczbie klientów oraz w stałym wzroście przychodów, co czyni firmę bardziej konkurencyjną i gotową na przyszłe wyzwania.
+185%
Wzrost wartości zamówień
rok do roku
+468%
Wzrost przychodów
4 lata po starcie
+ ∞
Wzrost przywiązania klientów
brak utraconych klientów
Wykorzystane technologie
Porozmawiajmy!
O TWOJEJ FIRMIE W PRZYSZŁOŚCI
Pracujemy dla małych, średnich i dużych firm. Wspieramy ewolucję Twojego biznesu naszym oprogramowaniem i znajomością wielu rynków. Zostaw kontakt i umówmy się na rozmowę.
Popularne na blogu
-
Oferta handlowa: Jak stworzyć ją skutecznie w B2B ?
Atrakcyjna oferta handlowa to klucz do pozyskiwania klientów w każdej firmie oferującej produkty lub usługi na rynku B2B. -
Platforma B2B: Co to jest? Szanse i wyzwania nowoczesnej sprzedaży B2B
W 2020 roku obroty na rynku e-commerce B2B przekroczyły 1,1 biliona dolarów i odpowiadały za ponad 12% transakcji w sektorze B2B.
-
Dział handlowy: Jak zoptymalizować pracę zespołu sprzedażowego?
10 technik, które pomogą zoptymalizować pracę wykonywaną przez dział handlowy to: Standaryzacja ofertowania Gromadzenie ofert w jednym miejscu... -
Generowanie leadów w B2B – 11 działających strategii
Proces generowania leadów przypomina nieco czerpanie wody wiadrem, gdzie wiadrem jest lejek sprzedażowy, którym posługują się marketerzy, a wodą