platforma marketplace

Platforma marketplace

– nowoczesny model biznesowy!

Tradycyjny handel internetowy nieustannie ewoluuje. W wyniku czego powstaje wiele nowoczesnych modeli biznesowych. Zakupy typu flash sale, zakupy grupowe, platformy o wielostronnym modelu sprzedaży oraz nowe mało znane modele biznesowe wprowadzają e-handel na kolejny poziom rozwoju i przyczyniają się do jego szybkiego wzrostu. W SOHOshop odważnie podążamy za trendami i chętnie podejmujemy realizację platform e-commerce o złożonych wymaganiach określonych przez wielostronny model biznesowy przedsiębiorstwa.

Platformy marketplace to szczególne miejsca łączące konsumentów z wieloma dostawcami. Wykorzystując oprogramowanie i interfejs operatora są tworzone coraz częściej dla niszowych segmentów rynku lub na potrzeby uzupełnienia oferty handlowej firmy.

Wybieram platformę marketplace

Model biznesowy

Firma oparta na wielostronnym modelu biznesowym wymaga dedykowanych rozwiązań technologicznych. Wyzwaniem jest także zrozumienie przez dostawcę technologii złożonych modeli biznesowych po stronie klienta. W SOHOshop rozumiemy oczekiwania wymagających klientów, znamy realia biznesowe wielu segmentów rynku i dostarczamy technologie, które realnie wspierają kluczowe procesy w firmie.

Statystyki i raportowanie

Z naszych dotychczasowych doświadczeń wynika, że platformy marketplace wymagają rozbudowanych systemów statystyk, a często automatycznego raportowania sprzedaży. Statystyki po stronie operatora platformy, automatyczne raporty dla uczestników platformy, podejmowanie decyzji o zarządzaniu asortymentem na bazie otrzymywanych z rynku danych, to wszystko istotne elementy wielostronnych modeli biznesowych. Automatyzujemy te procesy, dostarczamy przejrzyste panele i ułatwiamy rozliczenia z wieloma kontrahentami.

Automatyzacja logistyki

W przypadku platform marketplace logistyka to zarówno dostawy, magazynowanie, jak i szersze spojrzenie na problem przepływów pieniężnych, w tym rozliczeń z kontrahentami, przyjmowania płatości od klientów, czy realizacji zwrotów. Znamy procesy definiujące wielostronne modele biznesowe, dlatego potrafimy je optymalizować, dostarczając zarazem dedykowanych technologii, które automatyzują procesy na platformie e-commerce i realizują je zgodnie z obowiązującą literą prawa.

Shop in Shop

Wiele sklepów w jednym sklepie internetowym to pierwotne założenie modelu biznesowego dla platformy marketplace. Wielu sprzedawców, wiele marek i wielu niezależnych dostawców zrzeszonych w jednym serwisie skupionym wokół jednego operatora. Shop in Shop to również rozwiązania wewnątrz sklepów internetowych mające na celu wyodrębnienie cześci sklepu, wybranej kategorii lub wydzielonego asortymentu, do zarządzania przez zewnętrznego dostawcę. Funkcjonalność Shop in Shop może mieć wiele marketingowych zastosowań dlatego warto skontaktować się z nami w celu wybrania tych najlepszych.

Cechy platformy marketplace

Od strony sprzedawcy

  • Wiele kont sprzedawców
  • Intuicyjny panel administracyjny sprzedawcy
  • Dodawanie własnych produktów i/lub zestawów produktów
  • Zarządzanie własnymi zamówieniami/zmiana statusów
  • Możliwość tworzenia strony marki/sprzedawcy
  • Możliwość definiowania własnych form dostawy
  • Możliwość prowadzenia komunikacji z własnymi klientami
  • Dostęp do własnych statystyk i raportów
  • Szerokie możliwości rozbudowy platformy

Od strony operatora platformy

  • Zarządzanie sprzedawcami
  • Moderacja kont i produktów sprzedawców
  • Indywidualne ustalanie warunków sprzedaży na platformie
  • Szczegółowe statystyki sprzedawców i produktów
  • Zarządzanie całym asortymentem, przypisywanie promocji, bestsellerów, rabatów
  • Zarządzanie klientami, kontakt z klientami, wysyłka newslettera itp.
  • Automatyczne raportowanie o sprzedaży, realizowanie wypłat
  • Obsługa zwrotów, raportowanie dostaw, automatyzacja statusów
  • Definiowanie form płatności i dostawy dla wszystkich sprzedawców
  • Utrzymywanie komunikacji ze sprzedawcami
  • Nadzór nad komunikacją z klientami

Od strony klienta

  • Porównywanie produktów
  • Zaawansowane wyszukiwanie
  • Recenzje klientów
  • Lista życzeń/ulubionych
  • Historia zamówień, wiele adresów dostawy
  • Program partnerski
  • Program lojalnościowy lub punktowy
  • … i znacznie więcej funkcjonalności zaawansowanego sklepu internetowego

Zalety platformy marketplace

Uzupełnienie modelu biznesowego

    Uzupełnienie standardowego modelu biznesowego firmy-operatora o platformę marketplace (zysk z prowizji od sprzedaży dla operatora platformy).

Atrakcyjność w oczach klientów

    Możliwość dostarczenia dotychczasowym odbiorcom szerszego wachlarza produktów i usług bez ponoszenia dodatkowych kosztów (m.in. logistyki i magazynowania).

Wzmocnienie pozycji na rynku

    Konsolidacja wielu dostawców w jednym miejscu wzmacnia pozycję rynkową firmy i buduje wizerunek lidera, marki numer jeden, w swojej kategorii.

Wejście w sprzedaż B2C

    Kiedy dystrybutor lub producent w segmencie B2B nie chce angażować się w bezpośrednią sprzedaż do klientów detalicznych, a pragnie poszerzyć grono odbiorców produktu, platforma marketplace jest najlepszym rozwiązaniem. Ponieważ udostępniając ją odbiorcom hurtowym, jako dodatkowy kanał dystrybucji, można uzyskać bezpośrednio dotarcie do klienta końcowego.

Dla kogo platforma marketplace

Przykład realizacji

    W ramach realizacji marketplace stworzyliśmy platformę mamaville, która skupia sprzedawców oraz projektantów odzieży i akcesoriów dziecięcych z myślą o młodych i wymagających mamach. Główną aktywnością mamaville są cykliczne targi marek dla najmłodszych, które dzięki platformie marketplace zamieniły się w samonapędzającą się „tubę marketingową” oraz w codzienne informacje na temat najlepszych produktów na rynku. Atrakcyjny model biznesowy wsparty wysokiej klasy technologią, zautomatyzowana logistyka i raportowanie sprzedaży, a także pełna moderacja oferty i samodzielne zarządzanie promocjami przez operatora platformy pozwoliły mamaville regularnie zdobywać nowych klientów, wzmacniać zasięg działań i w szybkim tempie podnosić wyniki sprzedaży.

Dla nowoczesnych firm!

    Jeśli widzisz możliwość realizacji wielostronnego modelu biznesowego w Twojej firmie skontaktuj się z nami. Porozmawiamy o strategii i możliwościach wdrożenia platformy marketplace oraz potencjalnym zwrocie z takiej inwestycji.

Zainteresowany? Skontaktuj się z nami!