omnichannel retail

Omnichannel retail

– sprzedaż w wielu kanałach!

Przenikanie się świata tradycyjnego ze światem wirtualnym to wyzwanie i nieunikniona konieczność dla większości przedsiębiorców. Firmy, które posiadają wiele punktów styku z konsumentem muszą postawić na działania wielokanałowe. SOHOshop wspiera strategie takich marek i dostarcza technologie, które wspomagają prace z klientem na wielu płaszczyznach B2C. Uruchamiając platformy e-commerce dla znanych firm, łączymy strategię offline z online oferując klientowi takie same doznania w każdym momencie obcowania z brandem, tak realnie jak i wirtualnie. We wszystkich działaniach Omnichannel dążymy przede wszystkim do równowagi z racji na efekt ROPO. To nieodłączony element zachowań zakupowych dzisiejszych konsumentów. Obawa przed kanibalizacją sprzedaży w jednym z kanałów musi zostać zamieniona w plan synergii, bo tylko wtedy zyskuje klient, a wraz z nim cała firma.

Chcę porozmawiać o sprzedaży wielokanałowej

Sprawdzone narzędzia

Dostarczamy dedykowane technologie, które wspierają marki wielokanałowe w codziennych procesach. Łączymy różne kanały sprzedaży w jednym systemie ERP, komunikację z klientem opieramy o jeden system CRM, a nowoczesny marketing realizujemy przy wsparciu tych samych narzędzi w każdym z punktów styku z klientem.

Spójność strategii

Odpowiednia strategia cenowa to nieodłączny element w działaniach marek wielokanałowych. Strategia asortymentowa nabiera znaczenia kiedy wirtualne półki udźwigną więcej, a strategia komunikacji czy lojalizacji konsumenta odpowiada za jakość doznań zakupowych we wszystkich kanałach sprzedaży. Wykorzystujac zebrany know-how razem z klientem wybieramy najbardziej spójne rozwiązania.

Synergia działań

Obecność w wielu kanałach to inwestycja, która w długofalowej perspektywie opłaci się każdej zainteresowanej firmie. Synergia działań cyfrowych (zarządzanie wiedzą i zachowaniami konsumenta) z analogowymi aktywnościami (bezpośredni kontakt, obsługa, poznanie oraz zaspokojenie potrzeb klienta) powinna przekładać się na dynamiczny wzrost całej firmy.

Przepływ między kanałami

Efekty ROPO nie są nowością dla dzisiejszych marek i konsumentów. Procesy zakupowe przepływają pomiędzy wieloma urządzeniami-kanałami funkcjonujacymi w świecie wirtualnym. Technologia, którą dostarczamy zapewnia spójność doznań użytkowników w każdym punkcie styku, a sprawdzone know-how pozwala automatyzować procesy i długofalowo planować cykl życia klienta w firmie.

Omnichannel retail

Integracja wielu kanałów sprzedaży

    Technologia Omnichannel zapewnia skalowalną integrację wielu kanałów sprzedaży takich jak tradycyjna placówka handlowa, sklep franczyzowy, platforma e-commerce, sklep mobilny, a często również platforma marketplace czy aplikacja TV. Technologia Omnichannel wspiera również strategie i najważniejsze procesy marek wielokanałowych, w ramach których konkretnych odpowiedzi domaga się:
  • polityka cenowa
  • polityka zwrotów i reklamacji
  • polityka zamówień
  • polityka rabatowa i promocyjna
  • polityka lojalnościowa
  • polityka związana z cyklem życia klienta
  • polityka ROPO i odwrócone ROPO
  • polityki kultury organizacji (obsługa klienta taka sama w online i offline, takie same doznania zkaupowe itd).

Dlatego w Sohoshop.pl

    wszystkie realizowane projekty opieramy na starannie przemyślanej strategii, poprzedzonej dogłębną analizą sytuacji i potrzeb klienta, wspomaganej przez nowoczesną technologię programową i użytkową.

Przewaga konkurencyjna marek wielokanałowych

Solidny fundament

    Biznes budowany na wielu fundamentach to podstawa długofalowego i bezpiecznego rozwoju firmy. Rozszerzanie własnych, w pełni zarządzalnych kanałów dystrybucji, to właściwy kierunek rozwoju perspektywicznej firmy.

Nowoczesny brand

    Nowoczesny i spójny brand to niewątpliwie miano, do którego aspiruje wiele współczesnych marek. Dobrze realizowana strategia omnichannel daje gwarancję na osiągnięcie pełnego sukcesu w budowaniu atrakcyjnego wizerunku firmy.

Dane rynkowe

    Obecność w wielu kanałach to przede wszystkim jeszcze lepsze poznanie potrzeb klienta. Zbieranie danych rynkowych z wielu miejsc pozwala rozwijać się w przewidywalnych kierunkach i wybierać najlepsze rozwiązania marketingowe.

Dla kogo Omnichannel

Dla firm z siecią sprzedaży tradycyjnej

    Brick and Collect to dominujący model biznesowy marek wielokanałowych. Prowadząc sieć salonów naziemnych nie sposób nie wykorzystać siły marki i wypracowanych rozwiązań logistycznych do zaistnienia w kanale online!

Dla firm franczyzowych

    W naszym portfolio znajduje się sieć franczyzowa z 20-punktami handlowymi w całej Polsce. Również dostawca franczyzy znalazł rozwiązanie na wykorzystanie kanału online do zwiększania przychodów firmy, wzmacniania marki i pozyskiwania nowych franczyzobiorców.

Dla graczy Pure Players

    Jeżeli firma posiada już silny brand online to otwarcie showroomu lub kilku punktów sprzedaży w strategicznych lokalizacjach wydaje się być naturalnym krokiem do wzmacniania marki i wykorzystania wypracowanych rozwiązań. Wiemy jak uniknąć błędów popełnionych przez niektóre firmy online początkujące w realu.

Zainteresowany? Skontaktuj się z nami!